چهارمین جشنواره تئاتر شهر

تندیس: دبیر بخش عکس چهارمین جشنواره تئاتر شهر از برنامه‌های متفاوت این دوره از جشنواره خبر داد.

رضا موسوی، دبیر بخش عکس چهارمین جشنواره تئاتر شهر درباره بخش‌های عکس این جشنواره گفت: «این مسابقه با دو رویکرد ارزش و اهمیت عکاسی و اهداف آموزشی برگزار می‌شود. این بخش در سه قسمت متفاوت عکاسی تئاتر، عکاسی نمایش‌های خیابانی و مسابقه و مدرسه کارگاهی عکاسی از نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره برگزار می شود. در نخستین بخش، عکاسانی که در زمینه تئاتر فعالیت می‌کنند می‌توانند پنج قطعه عکس با مضمون زندگی شهری به دبیرخانه ارسال کنند.

جشنواره تئاتر شهر

او ادامه داد: «در بخش دوم، عکاسان با ثبت نام و ارسال سوابق کاری خود در خلال برگزاری جشنواره تئاتر شهر از نمایش‌های تئاتر خیابانی عکاسی می‌کنند. عکاسان در این بخش، این امکان را دارند که با کارت جشنواره از نمایش‌های خیابانی عکاسی کنند و آثار هر روز خود را به دبیرخانه تحویل دهند. داوران عکس‌های دریافتی را بررسی می‌کنند و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. این امتیازها تا روز آخر جشنواره ذخیره می‌شود. در بخش سوم، عکاسان باید ۱۰ عکس از بهترین عکس‌های خود را با ژانر و موضوع آزاد به دبیرخانه ارسال کنند. از بین این عکاسان ۲۰ نفر به‌عنوان عکاس جشنواره انتخاب می‌شوند.»

گفتنی است داوری بخش مسابقه عکاسان تئاتر را سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری و فردین خلعتبری بر عهده دارند. داوری این بخش ۲۸ مردادماه برگزار می‌شود، و داوری بخش مسابقه تئاتر خیابانی را نیز ابراهیم حسینی، ابراهیم سیسان و شکوفه هاشمیان انجام می‌دهند.

بخش مسابقه و مدرسه کارگاهی عکاسی نمایش‌های صحنه‌ای نیز در دو مرحله متفاوت توسط سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری، کیارنگ علایی و مریم زندی، حسن غفاری و ابراهیم حسینی داوری خواهند شد.

چهارمین جشنواره تئاتر شهر به‌عنوان اصلی‌ترین جشنواره تئاتر شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با دبیری شهرام کرمی از ۲۶ شهریور تا دوم مهر برگزار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرخوان اینجا را کلیک کنید.

نویسنده