پروژه تهران ، حقیقی یا مجازی

تندیس: پروژه تهران ، حقیقی یا مجازی ۲۷ و ۲۸ تیرماه در  گالری آران و محل جدید پروژه‌های آران برگزار می‎شود.

پروژه تهران ، حقیقی یا مجازی در گالری آران و مکان جدید پروژه‎های گالری آران با نمایش آثار ساسان ابری، مریم اسپندی، ابراهیم اسکندری، محمد اسکندری، یاشار آذر امدادیان، مریم امیر فرشی، طنار امین، غزاله بحیرایی، ناصر بخشی، دادبه بصیر، مجید بیگلری، علی یار راستی، نوید رسولی، زروان روح بخشان، رومیسا سکاکی، بهرنگ صمدزادگان، بهار طاهری، آساره عکاشه، پریناز علیش، فرهاد فزونی، کامیار کفائی، امیر نصر کم‌گویان، میریام کویل و امیر موسوی برگزار می‏‌شود.

همچنین در این نمایشگاه عکس‌های رضا قاسملو که متعلق به تهران دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی است به نمایش درخواهد آمد. همچنین جامعه نیومدیا با سرپرستی امیرعلی قاسمی برگزار کننده مجازی این نمایشگاه خواهد بود.

درباره محل جدید پروژه‌های آران

شش سال پیش نمایشگاه تهران، حقیقی یا مجازی، با نظر تنگی مسئولان وقت یک روز پس از افتتاحیه، تعطیل شد. آنچه که حذف می‌شود و دزدیده می‌شود، زنده‌تر باز می‌گردد. در شهری که به شدت حقیقی است، دنیای مجازی نیز به شدت واقعی است. در این دنیاهای موازی مجازی، خاطرات و تصاویر با سرعتی جنون آور ثبت می‌شوند. و مجموع این دنیاهای حقیقی و مجازی است که حافظه این پایتخت را می‌سازد. قصه‌های امروز ما – که «شر» و «لایک» می‌شوند، حتی اگر بخواهیم هم دیگر از صفحه روزگار حذف نمی‌شوند. ما حذف شدنی نیستیم. پای چوبی ورود ممنوع را نمی‌فهمد.

پروژه تهران

یکجانشین که شدیم شهر را ساختیم، در آن بزرگ شدیم، روی دیوار شهر خاطره نقاشی کردیم، در پیاده‌روها بحث و جدل کردیم، قایق سواری کردیم، قصه گفتیم و اعتراض کردیم و شهر امروز از آن کسانی است که بر حضور خود و حتی «دیگری» اصرار دارند.

این نمایشگاه در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه برگزار خواهد شد. محل جدید «پروژه‌های آران» در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر پلاک ۵ (ورودی حیاط) و گالری آران نیز در خیابان خردمند شمالی، کوچه دی، شماره ۱۲ قرار دارند.

نویسنده