نشست شماره نه جامعه نیو مدیا برگزار می‌گردد

تندیس: جامعه‌ نیو مدیا با همکاری مجموعه‌ لاجوردی نشست نیو مدیا شماره نه با حضور دانیل کوتر را برگزار می‌کند.

نشست شماره نه جامعه نیو مدیا با نمایش فیلمی از دانیل کوتر و جلسه پرسش و پاسخ با حضور این هنرمند و امیرعلی قاسمی در تاریخ چهارشنبه ۳۱ تیرماه ۹۴ از ساعت ۶ عصر برگزار می‌گردد.

دانیل کوتر کارگردان و ویدیو آرتیستی است که آثار او با هم‌آمیزی تکنیک‌های فیلم‌های ساختارگرا با المانهای مستند و موسیقی تجربی تئاتر، بین مدیاهای مختلف و بسترهای موسساتی مختلف در نوسان هستند. آثار این هنرمند تا کنون در گالری‌ها، فستیوال‌های ویدیو و سالن‌های تئاتر و کنسرت در سراسر دنیا به نمایش درآمده‌اند.

نیو مدیا

او بین سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱، پرفورمانس سه‌گانه، «کار و اوقات فراغت» را ساخت. اجراهای موسیقی تئاتر که او با همکاری «هانس زادیل» پدید آورده است در جشنواره‌های متعدد بین‌المللی شرکت داشته‌اند.

کوتر از اواسط سال ۲۰۰۹، مجموعه‌‌ای از چیدمان‌ها، فیلم‌ها و آثار گفتمانی تحت عنوان “state – theater” را با مشارکت «کنستانز فیشبک» در دست اجرا دارد که به موقعیت‌های اجتماعی-سیاسی قابلیت اجرا می‌پردازند.

اثر دیگر وی پروژه‌ نوشتاری و فیلم «کاتالوگ»، در دوازده کشور حوزه‌ مدیترانه فیلمبرداری شده و اماکن و فعالیت‌هایی را در حیطه‌ عمومی و تعاریف آن به تصویر می‌کشد و در بینال معماری ونیز به نمایش درآمده است.

«تالار ملّی» مجموعه‌ای از شش مستند تجربی است که موقعیت‌های شهری برای اجرا را بررسی می‌کند. بر مبنای شش مطالعه موردی در لاگوس، تهران، برلین، دیترویت، بیروت و مونشن‌گلادباخ. پروژه «تالار ملّی» از مکان‌هایی آغاز می‌شود که کاربرد اجتماعی خود را از دست داده‌اند: مناطق متروک، زمین‌های در حال ساخت، ساختمان‌های بلااستفاده و تغییر کاربری‌یافته، فضاهای خالی در بافت شهری و فضاهایی که در اصل به صورت تمثیلی برای گردهمایی در نظر گرفته شده‌اند: تئاترها.

نشست نهم نیو مدیا از ساعت ۶ عصر با نمایش فیلم «بیروت، فیلم پنجم از مجموعه» آغاز می‌گردد و پس از آن فیلم «لاگوس و تهران» نمایش داده خواهد شد. جلسه پرسش و پاسخ دانیل کوتر در گفتگو با امیرعلی قاسمی نیز در پایان نمایش فیلم خواهد بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به نشانی کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی، خیابان سپند شرقی، شماره ۲۰، مجموعه لاجوردی مراجعه نمایند.

نویسنده