روز خوب گالری گلستان

تندیس: افتتاحیه پر جمعیت «صد اثر، صد هنرمند» در گالری گلستان با فروش ۵۱ اثر در اولین روز نمایشگاه، شروع خوبی برای فصل تازه ی گالری بعد از تعطیلات فصل تابستان بود.

تابلوی نقاشی روی مقوا اثر زنده یاد «فریده لاشایی» با قیمت ۲۵ میلیون تومان، گران‌ترین فروش روز نخست این نمایشگاه بود و در مجموع فروش این روز به مبلغ ۱۶۰میلیون تومان رسید.

به رسم دوره های قبل «صد اثر، صد هنرمند» آثار دیگری از هنرمندانی که کارهای آنها  به فروش رسیده، در روزهای بعد جایگزین خواهد شد و بدین ترتیب هر چند روز با نمایشگاه تازه ای روبرو خواهیم بود و این امر فرصتی مغتنم برای دیدن آثار هنری بیشتری از هنرمندان مطرح ایران است.

golestan-sad-asar

خانم لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان و طراح و نمایشگاه گردان “صداثر صدهنرمند” که از میزان استقبال از این رویداد بسیار راضى است؛ او که پیش‌تر، این دوره را سخت‌گیرترین دوره این اتفاق لقب داده بود توانست با ارائه ١٧٨ اثر از ١۶٠ هنرمند، هم بر کیفیت آثار عرضه‌شده بیفزاید هم آثارى در ابعاد بزرگ‌تر به خصوص از هنرمندان صاحب‌نام‌تر را به روى دیوار آورد که بازتابى مثبت در میان دیدارکنندگان داشت.

شعار قدیمى گالرى گلستان ” هر خانه ایرانى، یک اثر هنرى” با تنوع آثار هنری موجود در نمایشگاه از منظر قیمت (از ٢٠٠ هزار تومان تا ٢۵٠ میلیون تومان) در این دوره نیز تحقق می‌یابد؛ در همین راستا گران ترین اثرى که در این دوره عرضه شده نقاشى‌ای از “سهراب سپهرى” ست که ٢۵٠ میلیون تومان قیمت زده شده و بر دیوار روبرویى گالرى گلستان نصب است؛ علاوه بر این اثر دیگرى از سپهرى که یک طراحى زیبا از یک گلدان است هم در این نمایشگاه پیشنهاد شده که ٢۵ میلیون تومان قیمت گذارى شده است.

«صد اثر، صد هنرمند» به مدت یک‌ماه تا دوم شهریور برای بازدید و فروش آثار همه روزه در گالرى گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ادامه خواهد شد.

 

نویسنده