«زوال» در گالری شیرین

تندیس: دومین نمایشگاه انفرادی “هامد جابرها” با عنوانِ “شدن” برگزار می‌شود. “شدن” فصل اول از مجموعه زوال است .

گالری شیرین از ۳۰ مرداد ماه پذیرای 15 تصویرو ۳۰ حجم با تکنیک عکس، شیئی و ترکیب آن‌ها با ژلاتین است که به شکل چیدمان ارائه می‌شوند. جابرها در این مجموعه به فرایند شیمیایی”کپک زدگی” پرداخته و زاویه ای متفاوت درچرخه‌ی هستی را مورد توجه قرار داده است.

jaberha-shirin

در بیانیه هنرمند آمده است:

فصلِ «شدن» اولين فصل از مجموعه‌ي «زوال» است. به شاخک‌ها و قارچ‌هاي مرموز و نامنظم ميوه‌ها و غلات و غذاها نگاه مي‌کند و به هايف‌هاي روي نان و موز خيره مي‌شود. کپک و رطوبتِ نشسته بر تغيير و فساد را مي‌بيند و مرگ را از اين سموم و پرزها بومي‌کشد. تا وقتي هوا هست و دما مساعد، خوشمزه‌هاي شور و شيرين را با ميکروارگانيسم‌هاي خود رنگين و لزج خواهد کرد. ترش و تلخ و بَد بو است و حواس را برهم ‌مي‌زند و بيمارمان مي‌کند.

اغلب آن‌ها را کِشت کرده‌ام تا فرصت تماشاي تغييرشان را داشته باشم. اگرچه بعضي از تصاوير انتزاعي به نظر مي‌رسند، ولي قطعات نسبتاً بزرگي از نان و ماست و روزمرگي … است. اينجا هوا را از آن‌ها گرفته‌ام. زيرِ لايه‌ي شفاف ژلاتين نگهشان داشته‌ام تا چند دقيقه ميل به تغيير و شُدن را که ميل غالب بر آن‌هاست، ببينيد. اين‌ها هرروز و هرلحظه به شما و هرچه در اطرافتان بوده دست‌زده‌اند. حالا نوبت شماست که بهشان دست بزنيد. آن‌ها را لمس کنيد.

نمایشگاه تا ۱۲ شهریور ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر برقرار است. گالری شیرین در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳، پلاک ۵ واقع شده است.

Poster_jaberha-shirin

نویسنده