فستیوال سالانه پرتره‌سازی

تندیس: نمایشگاه چهارمین فستیوال سالانه پرتره سازی شهریور ۹۴ در گالری شیرین تهران برگزار می‌گردد.

به گزارش دبیرخانه فستیوال پرتره‌سازی و به نقل از طراح و مدیر هنری فستیوال ،آقای جاوید رمضانی، بر اساس اهداف از پیش تعریف شده، جامعه برگزارکننده فستیوال پرتره سازی، در چهارمین دوره از این رویداد، سعی دارد به تشویق و تداوم حمایت از هنرمندانی بپردازد که در دوره های گذشته فستیوال موفق بوده و آثار آنها با حداقل تکنیک و تفکر مورد قبول واقع شده است. در همین راستا این دوره با تغییراتی، نه بر اساس فراخوان عمومی بلکه از طریق دعوت از هنرمندان جوان و فعال شکل می‌گیرد. نمایشگاه امسال در گالری شیرین با ترکیبی متفاوت نسبت به دوره های پیش در دوبخش شامل حضور هنرمندان با تجربه و مورد تایید جامعه هنری که سابقه فعالیت بیشتری دارند در یک سالن و هنرمندان جوان منتخب فستیوال چهارم در سالن دیگر ارائه خواهد شد. این شاکله به جهت ایجاد ارتباط و انتقال تجربه به هنرمندان جوان صورت گرفته است.

logo-portre-web

در این دوره نمایشگاه ،آثار هنرمندان: آرمان استپانیان، زنده‌یاد صادق تیرافکن، دکتر محمدرضا شریف‌زاده، گوهر دشتی، پیمان هوشمندزاده، سمیرا علیخانزاده، هومن نوبخت، آزاده آخلاقی، بابک کاظمی، نیوشا توکلیان و فروغ یاوری، در کنار هنرمندان جوان منتخب فستیوال چهارم که اسامی آنها متعاقبا اعلام خواهد شد به نمایش در خواهد آمد.
فستیوال سالانه پرتره سازی فعالیت خود را با برگزاری نمایشگاهی غیر رقابتی از طریق فراخوانی خصوصی در اسفند ماه ۱۳۹۰ آغاز نمود. «چهره انسان معاصر» محوریت آثار گردآوری شده در آن نمایشگاه را شکل داده بود. دومین دوره فستیوال در اسفند ماه ۱۳۹۱ از طریق فراخوانی عمومی با موضوع  « تکه پارگی خویشتن  صورت انسانی» و با تاکید بر محوریت آثار عکس بنیاد اطلاع رسانی گردید و منتخب آثار از میان ۱۲۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه توسط هیئت داورانی متشکل از هنرمندان و مدرسین دانشگاهی در گالری صدرنگ تهران برگزار شد. فراخوان سومین دوره فستیوال پرتره‌سازی در بهمن ماه ۱۳۹۲ با موضوع «اندیشگی» در سطح گسترده ای منتشر شد . در این دوره، فستیوال با ایجاد یک شورای سیاست گذاری با اعضای ثابت و با استمرار تاکید بر تولید آثار هنری عکس بنیاد، در راه تثبیت و به بار نشاندن اهداف خود گام موثری برداشت. از میان ۱۹۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه دائمی فستیوال، در نهایت ۵۲ اثر از هنرمندان ایرانی داخل و خارج از کشور انتخاب و تابستان ۱۳۹۳ در گالری شیرین به نمایش درآمد.

چهارمین فستیوال سالانه پرتره سازی در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۴ در گالری شیرین از ساعت ۴ تا ۸ عصر گشایش می‌یابد. بازدید از نمایشگاه تا تاریخ ۲۳ شهریور ادامه خواهد داشت.

بازدید روزانه از نمایشگاه :۱۱ تا ۱۹ همه روزه به جز دوشنبه ها

نشانی: تهران- خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ -گالری شیرین

festival4-poster

 

نویسنده