فرهاد گاوزن در گالری ساچی لندن

تندیس: گالری زیرز مین دستان با نمایش آثار فرهاد گاوزن، حضور خود را در نمایش هنر استارت، گالری ساعتچی اعلام می کند.

فضای زیرزمین دستان در قسمت کیوریت شده این نمایشگاه با عنوان “این فرداست” قرار دارد و به نمایش آثار فرهاد گاوزن اختصاص داده شده است. دستان در این فضا ۶ اثر از مجموعه ی جدید هنرمند به همراه یک کار به ابعاد ۱۰۰۰ ۱۵۰x سانتی متر را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه از تاریخ 19 تا 22 شهریور در لندن برقرار است.

استارت، که توسط گروه پرودنشال ارائه می شود، درتاریخ دهم تا سیزدهم سپتامبر در گالری ساچی برگزار میگردد.هدف آن برجسته کردن و تمرکز بر روی  هنرمندان در حال تکامل و مناظر جدید هنر است. 38 گالری از گستره ی جهانی از سئول تا نیویورک،کیپ تاون تا ریگا، بهترین هنرمندان خود را در معرض دید قرار داده اند با تمرکز بر هنرمندانی که در لندن کمتر شناخته شده هستند.
پروژه استارت کل طبقه دوم را به مجموعه ای از نمایشگاه های انفرادی و گروهی که با نظر کیوریتور گردآوری شده اند  اختصاص داده است . در این میان آثار تمام دیجیتال لابراتوار گروهی بسیار تکنولوژیکال ژاپنی، پیش نمایش نمایشگاه انفرادی برنده جایزه پرودنشال «چشم» ، چیم-پم  ، به همراه بخش کیوریت شده دیگری به نام « این آینده است» به نمایش در خواهد آمد.

در کاتالوگی که برای حضور در آرت فر استارت برای این هنرمند طراحی شده آمده است: فرهاد گاوزن طراحی از ایران است که با استفاده از میراث هنر کشورش طراحی های معاصر، اصیل و منحصر به فرد خلق می کند. در طول تاریخ، خوشنویسان ایرانی در سیاه مشق هایشان علاوه بر دستیابی به کمال تکنیکی و باطنی که هدف اصلی این عمل است، تصاویری انتزاعی به وجود می آوردند. خوشنویسان کار خود را مقدس می دانستند و لذا در مسیرشان برای پیشبرد تکنیک، پاکی درون را نیز در خود جستجو می کردند.
آثار گاوزن علیرغم معاصر بودن، ریشه در این شاخه از هنر ایران دارند. او برای خلق آثار ”ابعادی“ و انتزاعی اش، روشی که خطاطان در سیاه مشق هایشان استفاده می کنند را به خدمت می گیرد. رویکرد وی در برای ایجاد خطوط اولیه ”اوتوماتیستی“ است اما پس از ایجاد این خطوط، با تکرار آنها و هدایتشان، اثر را تکمیل می کند.
گاوزن پیش از اقدام به طراحی تصمیم می گیرد که آیا مسیر رو به داخل کوتاه خواهد بود یا بلند، و این تصمیم اندازه کاغذ او، که می تواند از ده سانتی متر تا ده متر باشد، را تعیین می کند. از آنجا او مسیر دستیابی به کمال باطنی را درونی می داند، آثار نهایی اش نیز ساختارهای درونی بدن انسان را یاد می آورند.
start-saatchi
فرهاد گاوزن در سال ۱۳۵۳ در بابل به دنیا آمد. از هنرستان صدا و سیما مدرک دیپلم دریافت کرد و در سال ۱۳۸۲ با مدرک کارشناسی ارشد در رشته نقاشی از دانشگاه هنر تهران فارغ التحصیل شد.
اولین نمایش انفرادی آثار گاوزن در سال ۱۳۷۷ درگالری سیحون برگزار شد. از آن پس آثار وی در نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از ایران به نمایش در آمدند. از فرهاد گاوزن چند جلد کتاب به چاپ رسید که مهم ترین آن ها کتاب انسان می باشد. آثار چاپ شده در این کتاب متشکل از نمونه هایی از جستجوهای نقاشانه وی در لایه های مخفی انسان در قالب طراحی های ابعادی اوست.
گاوزن در سال ۱۳۸۳ خانه طراحی که محلی برای پیشبرد طراحی به عنوان یک مدیوم است را تاسیس کرد. از زمان آغاز فعالیت این مرکز تا کنون نشست ها، اجراها و نمایشگاه های فراوانی در این محل برپا شده است.
خانه ی طراحی طی یک دهه ی اخیر کوشیده است تا با برگزاری نمایشگاه ، ورکشاپ ، هم اندیشی و نشست های تخصصی پیرامون طراحی ، زمینه ای را ایجاد کند که در آن ذهنیت های گوناگون و حتی متضاد قادر به بیان و بازنمایی باشند تا از این طریق طراحی، فضایی را برای استقلال و گسترش خود به عنوان یک مدیوم به وجود آورد.

زیرزمین دستان در نمایش هنر استارت

گالری ساعتچی

لندن، انگلستان

۱۹-۲۲ شهریور
غرفه ۱۱.۵
gavzan

 

نویسنده