گزارش نشست گفتگو با گوهر دشتی

علی یحیایی، تندیس: نخستین نشست از مجموعه گفتگو با هنرمندان چهارمین فستیوال پرتره‌سازی با حضور گوهر دشتی برگزار شد.
خانم دشتی در کارگاه روز شنبه 14 شهریور که در گالری شیرین با حضور هنرمندان جوان شرکت کننده در فستیوال و دیگر علاقه‌مندان برگزار شد با بازنگری به پایان نامه کارشناسی ارشد خود با موضوع هویت بخشی به مفهوم عکس از طریق نگاه خلاق و استعلایی به عکسهای آلبوم های خانوادگی مسیر هنری خود از آغاز تا امروز را که در حال کار کردن روی پروژه جدید خود است به صورت اجمالی مورد نظر قرار داد.
دشتی با بررسی پروژه‌های این سالهای خود و از طریق فیلم های گزارشی که از پشت صحنه عکسبرداری های خود تهیه کرده بود به شرکت کنندگان در کارگاه دو ساعته خود نشان داد چطور قسمتی از زمان خود را صرف ایده پردازی و قسمت زیادی از وقت خود را صرف پیش تولید می کند و سعی می کند با برنامه ریزی دقیق زمان تولید را همچون فیلمهای سینمایی پایین آورد تا روند فرسایشی تولید را تبدیل به یک تجربه لذت بخش برای خود و همکارانش کند.
آنچه بیش از هر چیزی برای گوهر دشتی بر اساس حرفهایش مهم بود و هنوز سعی دارد آن را پیگیری کند این است که موضوع آثارش را از طرق تجربه های شخصی خودش از دوران کودکی تا نوجوانی و از جوانی تا این روزها پیدا می کند و سعی می کند آن موضوعاتی را که با جامعه خودش پیوند بیشتری دارد را بیشتر مورد نظر قرار دهد.
زن و خانواده از موضوع های مورد علاقه او در آثارش بود و همچنین مفاهیم جامعه شناختی چون ، خشونت ، جنگ ، مهاجرت ، بی مکانی و نا امنی در محوریت مفاهیم عکسهای او حضور دارند.
در انتهای کارگاه گوهر دشتی تعدادی از عکسهای آخرین مجموعه کارهای خود را برای مخاطبین نمایش داد که قرار است به زودی در نمایشگاهی در بوستون بر روی دیوار برود.

گوهر دشتی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران است . وی تاکنون در نمایشگاه‌گروهی و انفرادی بسیاری در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و از هنرمندان مطرح جوان ایرانی در سطح هنر دنیا به شمار می‌‎رود. اطلاعات بیشتر و آثار هنرمند را اینجا ببینید

dashti-panel

نویسنده