گفتگو با بابک کاظمی در فستیوال پرتره‌سازی

تندیس: دومین نشست گفتگو با هنرمندان فستیوال پرتره سازی با حضور بابک کاظمی امروز سه شنبه ۱۷ شهریور در گالری شیرین برگزار خواهد شد.

بابک کاظمی هنرمند عکاس و فتو آرتیست متولد ۱۳۶۲ در اهواز است.

از مهمترین دوره‌های عکس این هنرمند می‌شود به بسته پیشنهادی گروه پنج به اضافه یک، آلیس در سرزمین پارسی، هدیه کشور دوست و همسایه، ترشی ایرانی و خروج خسرو و شیرین اشاره کرد. او در این سری فتو آرت‌ها به موضوع بازیچه بودن فرد در نظام‌های سیاسی و بحران‌هایی چون مهاجرت و بی هویتی پرداخته. آثار اولیهٔ این هنرمند مشتمل بر سری گذشته استمراری و گاو در گالری راه ابریشم تهران به نمایش در آمد. ازدیگرآثار مهم این هنرمند می‌شود به سری فرهاد وشیرین اشاره کرد که در سال۲۰۱۲ در گالری هیلدبرند زوریخ به نمایش در آمده است. در همین سال است که گالری زیلبرمن استانبول هم بخش هایی از سری گذشته استمراری را به نمایش در می آورد. از دیگر نمایش‌های بین‌المللی بابک کاظمی می‌شود به نمایش آثارش در فستیوال عکس دهلی و فستیوال هنر وین نیز اشاره کرد. بابک کاظمی در آثار مستند خود در پی ثبت زندگی در مناطق نفتی است و با آنکه عمده شهرت او به فتو مونتاژها و آثار چند رسانه‌ای او مربوط هستند عکاسی را در چارچوب عکس مستند قابل فهم می‌داند. بابک کاظمی برندهٔ جایزه دلفینا[۱۰] شده و موزه شارجه بخشی از آثارش را نگهداری می‌کند.
برنامه برگزاری جلسات در گالری شیرین به ترتیب زیر می‌باشد:
(گوهر دشتی شنبه ۱۴ شهریور(برگزار شد
بابک کاظمی سه شنبه ۱۷ شهریور
پیمان هوشمندزاده پنجشنبه ۱۹ شهریور
آزاده اخلاقی جمعه ۲۰ شهریور
زمان برگزاری نشست‌ها: ۱۶ تا ۱۸ عصر
همچنین چهارمین فستیوال سالانه پرتره‌سازی در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۴ در گالری شیرین از ساعت ۴ تا ۸ عصر گشایش می‌یابد و بازدید از نمایشگاه تا تاریخ ۲۴ شهریور ادامه خواهد داشت.
بازدید روزانه از نمایشگاه :۱۱ تا ۱۹ همه روزه به جز دوشنبه ها
نشانی: تهران- خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵ -گالری شیرین

نویسنده