برگزاری جشنواره دوربین.نت

تندیس: دهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت جمعه ۲۰ شهریورآغاز شد و  تا ۲۷ شهریورماه ۹۴ ادامه دارد.

دهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت ۲۰ شهریورماه با افتتاح نمایشگاه برترسال ۹۳ در حوزه خبری و مستند برگزار می‌شود. این نمایشگاه در ۹ بخش ورزشی، اجتماعی، فرهنگ و هنر، آیین و مذهب، سیاسی، تلفن همراه، اقتصادی، سفر و مجموعه مستنداجتماعی با ۱۳۴ فریم عکس و ۸ مجموعه مستنداجتماعی ساعت ۱۷ در نگارخانه باغ موزه قصر افتتاح می شود. اسامی راه یافتگان به بخش نمایشگاه در سایت جشنواره قابل مشاهده است.

عکس ها توسط ساسان مویدی، محمود ظهیرالدینی، مرتضی فرج آبادی، جاوید نیکپور و مونا هبه فکر داوری شدند. دبیری بخش عکس دهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت را محمد نوروزی برعهده دارد.

برنامه های اصلی جشنواره شامل کلاس، ورک شاپ، جلسات نقد و بررسی و پخش فیلم ها از ۲۱ تا ۲۶ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۱ در فرهنگسرای سرو برگزار می شود. هر روز ساعت ۱۶:۳۰ پرونده بهتر شویم اختصاص دارد به جدیدترین ترفندهای ادیت عکس، عکاسی پاناروما، عکاسی ۳۶۰ درجه، امکانات جدید دوربین ها و …که سعید چاووشی، علی رجبی، احمد علیزاده، محمدحسین شبانی، مسعود افشانی و ساسان پناهی هر روز در یک ساعت به ارائه مباحث می پردازند.

ساعت ۱۷:۳۰ فیلم های رسیده به جشنواره پخش می شود و ساعت ۱۸:۱۵ نشست نقد و بررسی فیلم های پخش شده برگزار می شود.
فیلم ها توسط امیررضا نوری پرتو، امیررضا تجویدی، کیوان کثیریان، محسن زمانی و صوفیا نصرالهی داوری شدند و دبیری این بخش را احمد حجارزاده برعهده دارد.

ساعت ۱۸:۴۵ هر روز پرونده عکاسی با تلفن همراه برگزار می شود و اساتید کلاس روزبه روزبهانی، اکو سالمی، مهدی شجاعیان (مهاجر)، ابوالفضل سلمانزاده، بابک برزویه و حمیدجانی پور، مباحث نگاه خاص، مستندنگاری، عکاسی در جنگ با تلفن همراه، ارتباط و تعامل با مردم، نقش اینستاگرام در عکاسی و نگاه مهم تر از ابزار را در ۶۰ دقیقه دنبال می کنند.

پرونده اصلی جشنواره با موضوع انتخاب و ارائه عکس هر روز با موضوعات هنری، مستنداجتماعی، ورزشی، طبیعت، خبری و پرتره محیطی و مدلینگ هر روز از ساعت ۱۹:۴۵ تا ۲۱ برگزار می شود و رضا موسوی، علی اکبر شیرژیان، جاوید نیکپور، ابراهیم صافی، وحید سالمی و حامد بدیعی مباحث این پرونده را دنبال می کنند.

حضور در تمام برنامه ها، کلاس ها و نشست های برای عموم آزاد و رایگان است.

جدول ریز برنامه به شرح زیر است

riiizbarname-doorbin.net

دهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت با همکاری شرکت نورنگار، مرکز تعمیر دوربین.نت و خدمات ایده آل، فرهنگسرای سرو، باغ موزه قصر، سایت عکاسی، آژانس عکس تهران برگزار می شود. 

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز جشنواره جمعه ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۷ در باغ موزه برگزار می شود و برندگان رشته های ۹ گانه مشخص خواهند شد.

 

نویسنده