استارت آپ ویکند هنر با موضوع “هنر و تکنولوژی”

استارت آپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی انتهای هفته برگزار می گردد و میزبان شرکت‏ کنندگان پرانگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، دوست داران استارت آپ، بازاریاب ها و طراحان می باشد تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل دهند و به اجرای ایده های خود برای شروع یک کسب و کار موفق و خلاق بپردازند. این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار گردیده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است. در این برنامه، شرکت کنندگان در یک فضای مشترک قرار گرفته و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب شده اند، ایده های خود را به کسب و کار تبدیل کرده و طرح های خود را به نمایش می‏گذارند. پس از داوری، تیم‏ های برگزیده معرفی شده و مورد حمایت قرار می‏گیرند تا طرح خود را به مرحله اجرایی برسانند.
ارزش واقعی استارت آپ ویکند، کمیت استارت آپ های شکل گرفته نیست بلکه یادگیری از طریق عمل خلاقه، ایجاد روابط عمیق تر کاری، تطابق با سرمایه گذاران بالقوه، پرورش ایده ها و آزمایش در محیطی بدون ریسک و همینطور برای بسیاری، برداشتن اولین قدم در مسیر کارآفرینی است.

دانشگاه هنر نیز همگام با این حرکت جهانی، ۱۵ تا ۱۷ مهرماه میزبان اولین دوره “استارت آپ ویکند هنر” خواهد بود. این رویداد با هدف استفاده از دانش مدرن برای کارآفرینی در زمینه های هنری برگزار می شود. این رویداد با رویکرد معرفی هنرمندان و ایده های هنری خلاق آن‏ها به نوآوران و کارآفرینان جامعه و تعامل این افراد در جهت ایجاد کسب و کار خلاقانه، برنامه ریزی شده و دورنگاه آن استفاده از هنر به عنوان ابزاری برای درآمدزایی نسل جوان است.

موضوع اصلی این رویداد، هنر و تکنولوژی است. ساخت نرم افزارهایی که کارکرد هنری دارند، استفاده از هنر برای ساخت نرم افزار، وبسایت هایی با رویکرد هنری و هر کسب و کاری که هنر و تکنولوژی را در هم تلفیق کند، نمونه ای از یک استارت آپ هنری است. شرکت کنندگان فرصت دارند تا در محیطی پویا و خلاق، در قالب یک تیم بر روی ایده های خود کار کرده و طرح مقدماتی یک کسب و کار مبتنی بر هنر و تکنولوژی را پایه ریزی کنند. مربیان با تجربه در زمینه های طراحی، کدنویسی و کسب و کار در این مسیر، تیم ها را یاری می دهند. پس از ارائه کارها به داوران، تیم های برتر انتخاب شده و برای ادامه کار بر روی پروژه خود، مورد حمایت قرار می گیرند.

برای آشنایی بیشتر با این رویداد، می توانید به وبسایت استارت آپ ویکند هنر ( www.swarts.ir ) مراجعه نمائید.
علاقه مندان استارت آپ، کارآفرینان، هنرمندان، طراحان و برنامه نویسان می توانند برای شرکت در این رویداد از طریق وبسایت تیوال (http://www.tiwall.com/general/startup-weekend-art ) ثبت نام نمایند. همینطور دانشجویان دانشگاه هنر می توانند با کد artunistudent از تخفیف ۵۰درصدی و دانشجویان دیگر دانشگاه ها با کد unistudent از تخفیف ۲۰ درصدی خرید بلیت استفاده نمایند. (ارائه کارت دانشجویی در روز پذیرش الزامی است)

زمان: ۱۵، ۱۶ و ۱۷ مهرماه

مکان: پردیس هنرهای کاربردی (ولیعصر) دانشگاه هنر

SWArt_Poster1RGBdddb710c1f2d42c63d63704ecbbf0729

 

انواع بلیت:
۱) کسب و کار: این بلیت برای کسانی است با مفاهیم کسب و کار آشنا هستند و می خواهند نقش هایی مانند بازاریابی، توسعه طرح تجاری، رهبری گروه، روابط عمومی، تهیه مدارک و اسناد سازی را به عهده داشته باشند. این بلیت برای کسانی مناسب است که یا در این حوزه ها دارای تجربه اند و یا ایده مناسبی برای شروع یک کسب و کار مبتنی بر هنر و تکنولوژی دارند.

۲) طراح: این بلیت برای طراحان گرافیک است. طراحی کلیت بصری، لوگو، آیکون ها، تصاویر و گرافیک وب از نقش هایی است که این افراد در استارت‏آپ ویکند ایفا می کنند. افرادی که با مفاهیمی مانند UI/UX, Photoshop, Corel و … آشنا هستند، می توانند در تیم ها نقش طراح داشته باشند.

۳) فنی: این بلیت مناسب کسانی است که تخصص فنی در زمینه برنامه نویسی و شبکه دارند. نقش هایی مانند برنامه نویس Back-end و Front-end، توسعه نرم افزارهای موبایل و نرم افزارهای وب بانک های اطلاعاتی، برای افراد فنی است. افرادی که با مفاهیمی مانندMySQL , SQL ,HTML,CSS, iOS Android, PHP, .Net, Ajax, Mobile Web و … آشنایی دارند.

برنامه رویداد:

روز اول / چهارشنبه / ۱۵ مهر روز دوم / پنجشنبه / ۱۶ مهر روز سوم / جمعه / ۱۷ مهر
۱۶:۰۰ / پذیرش شرکت کنندگان

۱۷:۰۰ / آغاز برنامه

۱۷:۱۵ / سخنرانی کلیدی

۱۸:۰۰ / معرفی ایده ها

۱۹:۳۰ / رأی گیری ایده ها

۱۹:۴۵ / تشکیل تیم ها

۲۰:۱۵ / پذیرایی شام

۲۱:۰۰ / آغاز کار تیم ها

۸:۰۰ / پذیرایی صبحانه

۹:۰۰ / ادامه فعالیت تیم ها

۱۳:۰۰ / پذیرایی نهار

۱۴:۰۰ / ادامه فعالیت تیم ها

۲۰:۰۰ / پذیرایی شام

۲۱:۰۰ / ادامه فعالیت تیم ها

۸:۰۰ / پذیرایی صبحانه

۹:۰۰ / ادامه فعالیت تیم ها

۱۳:۰۰ / پذیرایی نهار

۱۴:۰۰ / آمادگی برای ارائه کار ها

۱۷:۰۰ / ارائه کار ها به داوران

۱۹:۰۰ / اعلام نتایج و تقدیر از برندگان

۲۰:۰۰ / پذیرایی شام و خداحافظی

 

نویسنده