خرید میلیونی مردم از نمایشگاه «شهر هنر»

تندیس: نمایشگاه نقاشی و نقاشیخط شهر هنر با نمایش آثار بیش از ۷۰ هنرمند شاخص نسل های مختلف، فروش ۱۳۰ میلیون تومانی را تجربه کرد.
به گزارش ستاد خبری نمایشگاه نقاشی و نقاشیخط شهر هنر، امیر یگانه، مدیر آتلیه چارچوب و از برگزارکنندگان این نمایشگاه با بیان اینکه نخستین نمایشگاه گروهی در برج میلاد با استقبال بی‌نظیر مردم پایان یافت، گفت: مردم ما اغلب فکر می‌کنند برای رفتن به گالری باید مثل سینما بلیت خرید، برای همین نمایشگاه‌های عمومی از جنس شهر هنر، این ذهنیت را اصلاح و مردم را با آثار هنری آشتی می‌دهد.
وی افزود: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه ارتباط مستمر و نزدیک مردم با هنرمندان برجسته نقاشی و نقاشیخط بود، در این فضا آنان علاوه بر اینکه از نزدیک تابلوهای هنرمندان نسل‌های شاخص را از نزدیک لمس کردند، با اجرای زنده نقاشی و نقاشیخط نیز آشنا شدند، و از طریق هنرمندان و کارشناسان حاضر در نمایشگاه، با سبک‌های مختلف هنری، رنگ و ابزار کار آشنا شدند.
بر اساس این گزارش، در دو روز پایانی نمایشگاه سعید نقاشیان، حکمت رحمانی، اوژن شیراوژن، پیمان پیروی، ابوحمید اسدی، لیلا قلوبی و رضا تقی¬پور در گالری شرقی برج میلاد ورک‌شاپ گروهی برگزار کردند.

ابوحمید اسدی، از نقاشان جوان حاضر در ورکشاپ، نیز معتقد است، برای آشنایی مردم با هنر نقاشی، علاوه بر برگزاری نمایشگاه گروهی در فضای عمومی، باید به صورت مستمر ورک¬شاپ برگزار کرد. او همچنین می‌افزاید: در این نمایشگاه آثار هنرمندان دو نسل در معرض دید عموم قرار گرفت که هر کدام سبک‌های خاص خودشان را داشتند، نسل دهه ۴۰ و ۵۰ مفهوم گرایی را اساس کار خود قرار دادند و نسل هنرمندان جوان همچنان که در جهان مرسوم است تکنیک‌گرایی را.
به گفته این هنرمند، در گذشته هنرمندان سراغ مفهوم می‌رفتند و با تکنیک‌های نقاشی آشنایی نداشتند، اما دغدغه هنرمندان نسل جدید تکنیک است، چرا که نیاز جدی این هنر را تکنیک می‌دانند و این دوره باید طی شود تا به مرور مفهوم‌گرایی نیز به آن اضافه شود، این گرایش به تکنیک نیز به معنای غرب زدگی نیست، زیرا نوآوری در هنر محصول تاثیرپذیری متقابل است، چنانچه هنرمندان غربی از نگارگری ایرانی تاثیر زیادی گرفتند.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت ورود کالاهای هنری ایرانی به خانه‌ها، می‌گوید: باید فرهنگسازی کرد تا حداقل هر ایرانی در خانه‌اش یک اثر هنری داشته باشد، دلیل عمده اینکه مردم در تزئین خانه‌های خود کمتر سراغ اثر هنری می‌روند، مشکلات مالی نیست، چون مردم اقبال بیشتری به کالاهای کلکسیونی گرانقیمت دارند و بازار این کالاها در کشور نیز گرم است.
امیر یگانه دبیر اجرایی نمایشگاه که خود نیز از هنرمندان نقاشیخط است،همچنین با اشاره به علاقه مردم به هنر نقاشی و نقاشیخط اظهار داشت: اغلب هنرمندان و منتقدان از بی‌اعتنایی جامعه به هنرهای تجسمی گلایه می‌کنند، اما نوع سوالات مردم در این نمایشگاه نشان‌دهنده اشتیاق آنان به هنر نقاشی و نقاشیخط است، همین کنجکاوی آنان بیانگر این است که اگر فرهنگسازی شود و مردم با هنر آشنا شوند، هم تابلوهای هنری که سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی هستند، جایگاه ویژه‌ای در خانه‌های ایرانی پیدا می‌کند و هم اقتصاد هنر در کشور شکوفا می‌شود.
وی با تقدیر از حمایت مدیران برج میلاد از نمایشگاه شهر هنر و هنرمندان حاضر در این رویداد فرهنگی تاکید کرد: در این نمایشگاه، هنرمندان طراز اول، مجموعه‌داران و عموم مردم در یک محفل هنری گرد هم آمدند و همین فرصت خوبی برای فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای هنری ایرانی و تبلیغ سرمایه هنری ارزشمند بود که خوشبختانه مدیران برج میلاد با حمایت‌های بی‌دریغشان ما را در این امر مهم یاری کردند، امیدوارم که این حرکت موفق موجب شود سایر مدیران و ارگان‌های فرهنگی کشور نیز در حمایت از کارهای هنری کوشا باشند.
وی همچنین از برگزاری پرفورمنس و ورکشاپ‌های گروهی و انفرادی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: با توجه به تجربه موفق هنرمندان در برج میلاد، پیشنهادهای زیادی از سوی کسانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش درآمد و سایر هنرمندان برای برگزاری کارگاه های آموزشی داریم که انشاءالله به زودی در همین مجموعه اجرا می کنیم.
نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط «شهر هنر» از ۱۹ تا ۲۷ شهریور با نمایش آثار نادیده و کمتر دیده‌شده بیش از ۷۰ هنرمند شاخص نسل‌های مختلف مانند سهراب سپهری، هانیبال الخاص، ناصر اویسی و فریده لاشایی در گالری شرقی برج میلاد برگزار شد.

shahr-honar1

shahr-honar2

نویسنده