«قدم‌های اولیه» صادق تیرافکن در برلین

تندیس: به گزارش بنیاد تیر افکن و به نقل از قاسم تیرافکن، گالری ای اکس همزمان با فستیوال سالانه هنر برلین میزبان مجموعه «قدمهای اولیه» مرحوم صادق تیرافکن خواهد بود.
فستیوال سالانه هنر برلین از ۱۵ سپتامبر آغاز شده و در آن در طول یک هفته برنامه های متعددی همچون نمایشکاه‌ها، آرت فر ها و … پرداخته خواهد شد.

سری قدمهای اولیه پیش از این در گالری هما و همچنین در خانه هنرمندان تهران به نمایش درآمده بود. این مجموعه که در برگیرنده موضوعات مختلفی همچون جنوب، شمال، ارامنه و….. می‌باشد که شامل ۵۵ اثر است. در کنار این مجموعه کتابی از آثار تیرافکن نیز رونمایی خواهد شد. این آثار از ٢٧ شهریور تا ١٠ مهر ١٣٩۴ به آدرس: برلین، خیابان کریستر، شماره ٢۵ قابل مشاهده هستند.
صادق تیرافکن در ۳ ژوئیه ۱۹۶۵ برابر با ۱۳۴۴ خورشیدی از والدینی ایرانی در شهر کربلا در کشور عراق متولد شد. او در سال ۱۳۶۹ در رشته عکاسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده بود. پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان سرانجام در نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ برابر با ۹ مه ۲۰۱۳ در سن ۴۷ سالگی در شهر تورنتو در کشور کانادا درگذشت. پیکر او پس از انتقال به ایران در جوار حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد.
همچنین علاوه بر نمایش آثار، کتاب آثار صادق تیر افکن با عنوان« تاریخ آینده» نیز در برلین و همزمان با این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.
tirafakan-book
Twin Boys

نویسنده