سومین دوره برنامه تبادل هنری ایران و چین

تندیس: سومین دوره برنامه تبادل هنری ایران و چین با همکاری موسسه اورگان هاس چین و همراهی موسسه هنری رای بُن در دو بخش برگزار می شود.

برنامه تبادل هنری فرمی از اقامت هنری است که امکان تبادل و گفتگوی فرهنگی و هنری با هنرمندان کشورهای دیگر را فراهم می سازد. در اقامت هنری، هنرمند با فاصله گرفتن از فضای کار و زندگی روزمره خود در زمان اقامت در کشوری دیگر متاثر از فرهنگ و هنر آن کشور دست به خلق اثر می زند. در تبادل هنری علاوه بر برخورداری از شرایط اقامت هنری فرصتی در اختیار هنرمندان برنامه قرار می گیرد تا علاوه بر تمرکز بر فعالیت تخصصی خود در طول مدت زندگی در یک کشور جدید، به تبادل، گفتگو و خلق اثر در کارگاهی مشترک با هنرمندان حاضر در برنامه نیز بپردازند.

اقامت فرهنگی کوشک یک فضای فرهنگی و هنری در تهران است که با فراهم آوردن محیطی مناسب برای هنرمندان، کیوریتورها، محققان، نویسندگان و فیلم سازان به ترویج گفتگوی بین فرهنگی و توسعه هنری می پردازد. کوشک می کوشد در برنامه های تبادل خود که با همکاری موسسات فرهنگی و هنری سراسر دنیا برگزار می کند سهمی در رشد و توسعه فرهنگ و هنر ایران داشته داشته باشد.

این دوره نیز به مانند دو دوره گذشته با همکاری موسسه اورگان هاس چین و همراهی موسسه هنری رای بُن در دو بخش برگزار می شود. بخش اول در تهران با حضور دو هنرمند منتخب ایرانی و دو هنرمند منتخب چینی در دسامبر ۲۰۱۵ (آذر و دی) و بخش دوم برنامه در شهر چونگ چینگ چین و با حضور همان هنرمندان در آپریل ۲۰۱۶ (فروردین و اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مهلت ثبت نام این برنامه تا ۳۰ سپتامبر (پایان روز هشتم مهر) در نظر گرفته شده است. از کلیه هنرمندان علاقه مند جهت ثبت نام در این برنامه دعوت می شود.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر و فرم ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمایید:

http://kooshkresidency.com/opencall/open-call-for-iranian-and-chinese-artists/

kooshk-residency

نویسنده