نامزدهای کمک هزینه عکاسی جایزه شید

تندیس: نامزدهای دریافت اولین دوره کمک هزینه عکاسی مستند «جایزه شید» پس از بررسی پروپوزال‌های ارسالی اعلام شدند.
به گزارش دبیرخانه نخستین گرنت عکاسی مستند شید، پیمان هوشمندزاده، مهدی وثوق نیا، بهروز مهری، نیوشا توکلیان و دکتر محمدتقی فرور اعضای هیات کارشناسی هستند که پروپزالهای ارسال شده به نخستین دوره گرنت عکاسی مستند شید را روز جمعه سوم مهرماه بررسی کردند.

پیمان هوشمندزاده متولد ۱۳۴۸ در تهران و دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی در رشته عکاسی است. او در روزنامه های مختلفی مانند ایران، خرداد، صبح امروز، مشارکت و… به عنوان عکاس مطبوعاتی فعالیت کرده و نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در تهران، بلژیک، دانمارک ، یونان، لبنان، برلین، استرالیا، گرجستان ، کویت، نیویورک، پاریس برگزار کرده‌است. او هم اکنون به عنوان عضو شورای سیاست گذاری با «شید» همکاری می کند.

مهدی وثوق نیا متولد ۱۹۷۱ میلادی در قزوین است. او فارغ التحصیل رشته عکاسی در سال ۱۹۹۳ از دانشگاه آزاد می باشد و در انجمن سینمای جوان قزوین به آموزش عکاسی مشغول است. وی همچنین یکی از اعضاء اصلی گروه عکاسان قزوین به شمار می رود و به عنوان مدیر هنری در مجله عکس (۲۰۰۲-۲۰۰۷) و دوربین (۲۰۰۲-۲۰۰۵) همکاری کرده است.

بهروز مهری متولد ۱۳۴۹ است و عکاسی را از سال ۱۳۶۶ آغاز کرده است. او که دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است، از سال ۱۳۷۴ کار خود را بعنوان عکاس مطبوعاتی با رسانه‌های داخلی آغاز کرده است و از سال ۱۳۷۶ تاکنون بعنوان عکاس خبرگزاری فرانسه (AFP) فعالیت می‌کند. او که مدتی نیز بعنوان عضو هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران فعالیت می‌نمود، در سال ۲۰۱۰ در نخستین دوره جایزه شید نیز موفق به دریافت این جایزه شده بود. او اخیرا بعنوان معاون عکس خاورمیانه و شمال آفریقای خبرگزاری فرانسه (AFP)فعالیت می کند و عضو شورای سیاست گذاری «شید» نیز هست.

نیوشا توکلیان متولد ۱۳۶۱ در تهران است. او از ۱۶ سالگی عکاسی مطبوعاتی را بصورت حرفه‌ای دنبال می‌کند. او در ابتدا همکاری خود را با روزنامه «زن» آغاز کرد و بعدها آثارش در روزنامه‌ها و مجلات مختلفی منتشر شد. او از ۲۱ سالگی فعالیت خود را بصورت بین‌المللی دنبال کرد و از سال ۲۰۰۱ برای آژانس عکس پولاریز و از سال ۲۰۰۴ به صورت آزاد برای تایمز کار می‌کند. او اخیرا بعنوان عضو نامزد، به آژانس عکس مگنوم پیوست.

دکتر محمدتقی فرور متولد ۱۳۲۲ در ارومیه، دکترای اکولوژی و علوم اجتماعی از دانشگاه واشنگتن آمریکا، کارشناس محیط زیست سازمان ملل متحد و رییس کنسرسیوم جهانی قرق های بومی است. وی عضو تیم تاسیس دانشگاه بوعلی سینا همدان و سپس معاون همان دانشگاه بوده است. او سالهای زیادی بعنوان کارشناس ارشد بین المللی محیط زیست در پروژه های مختلف بین المللی در آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آفریقا فعالیت کرده است. دکتر محمد تقی فرور هم اکنون رییس هیات مدیره موسسه توسعه پایدار و محیط زیست (Cenesta) است.

هیات بررسی پروپزال های ارسال شده به نخستین گرنت عکاسی مستند شید، اسامی ۶ عکاس را بعنوان نامزدهای دریافت این کمک هزینه اعلام نمود.
بر اساس آرای اعلام شده، مهری رحیم زاده، سولماز قدیم لو دریانی، مهناز ناظری، حامد نظری، ابوالفضل نسائی و جاوید تفضلی شش عکاسی هستند که بعنوان نامزدهای دریافت نخستین گرنت عکاسی مستند شید انتخاب شدند.
از بین این ۶ عکاس، یک عکاس زن و یک عکاس مرد بعنوان برندگان گرنت، کمک هزینه دو میلیون تومانی را دریافت خواهند کرد.
موضوع اولین گرنت شید مربوط به «محیط زیست ایران» است و یک عکاس زن و یک عکاس مرد زیر ۳۵ سال، برای تکمیل پروژه‌ی عکاسی مستند خود مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت. برندگان گرنت موظف هستند مجموعه عکس خود را حداکثر ظرف مدت ۳ ماه (تا پایان آذرماه ۱۳۹۴) تکمیل کنند و در این مدت دو نفر عکاس حرفه ای بعنوان مشاور بر فعالیت‌های این دو عکاس نظارت و آنها را در پیشبرد مجموعه‌شان یاری خواهند کرد.مجموعه‌های برنده کمک هزینه پس از تکمیل، همزمان با نمایشگاه ششمین دوره جایزه عکس شید به نمایش گذاشته خواهند شد.

sheed-grant

نویسنده