بازدید مرادخانی و ملانوروزی از سمپوزیوم تهران

تندیس: در ادامه برگزاری هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر تهران، عصر روز گذشته ۱۳ مهرماه، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این رویداد هنری بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ علی مرادخانی در بازدید از هفتمین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر تهران که در برج میلاد در حال برگزاری است گفت: من سال گذشته نیز از این رویداد هنری بازدید کردم و آنچه که بیش از همه در این سمپوزیوم به چشم می‌آید؛ فضای بانشاط حاکم بر سمپوزیوم و فعالیت دقیق و شایسته هنرمندان است.

معاون امور هنری وزارت ارشاد ضمن تقدیر از برگزاری این سمپوزیوم، گفت: هنرمندان ایرانی و خارجی حاضر در این سمپوزیوم در کنار هم به خوبی کار می‌کنند و این یک نوع دیپلماسی فرهنگی است که کشور ما نیازمند این نوع تعاملات است.

مرداخانی با اشاره به تاثیر برگزاری سمپوزیوم در جامعه نیز گفت: برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی می‌تواند در آینده گشایش‌هایی را ایجاد کند تا بتوانیم عرصه هنر را باز نگاه داریم تا از یک سو از وجود تجربه هنرمندان در شهر استفاده بهینه کنیم و از سوی دیگر، اقتصاد هنر را نیز رونق ببخشیم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو جامعه، مشارکت هنرمندان را در عرصه فرهنگ و هنر و توسعه پایدار مدیریت شهری و انسجام اجتماعی در حوزه ملی ضروری دانست و گفت: اهمیت نقش هنرمندان در سر زندگی و شادابی افراد جامعه بر کسی پوشیده نیست و این قشر خلاق و متعهد، رسالتی مضاعف در حوزه فرهنگ عمومی کشور دارند.

مرادخانی همچنین ابراز امیدواری کرد؛ از دستاوردهای سمپوزیوم مجسمه سازی برای آینده استفاده شود و تاکید کرد: معاونت هنری وزارت ارشاد با این اتفاق هنری همراه و حامی آن است و امیدوارم شهرداری نیز به رغم همه سختی‌ها برگزاری این سمپوزیوم را همچنان با انگیزه ادامه دهد و ما نیز از این رویداد هنری حمایت می‌کنیم، زیرا به رغم سختی‌هایی که دارد سمپوزیوم مجسمه سازی تهران خروجی بسیار خوبی دارد که برای آینده کشور موثر است.

moradkhani-molanoruzi

همچنین مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی این بازدید ضمن تقدیر از سازمان زیباسازی نسبت به برگزاری سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی تهران گفت: خوشحالم سازمان‌هایی که توانایی و امکان جذب نیروهای متخصص را دارند با اهمیت به هنر در شهر این رویداد هنری را به سرانجام رسانده‌اند.

مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی گفت: امیدوارم مسئولان کمک کنند تا مردم از طریق هنر با شهر ارتباط بهتری برقرار کنند. در حال حاضر کار کردن در حوزه فضاهای شهری اقبال بیشتری برای هنرنمایی هنرمندان به ویژه مجسمه سازان دارد ولی این فضاها کمتر در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و امیدوارم با جریان برپایی سمپوزیوم‌ها این روند تسریع شود.

ملانوروزی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد با همکاری شهرداری و سازمان زیباسازی این روند آفرینش هنری در شهر را ادامه دهد تا فضای شهری بهتری داشته باشیم. همچنین در نصب مجسمه‌های سمپوزیوم باید نگاه کار‌شناسی وجود داشته باشد که در این مورد نیز ما آمادگی هرگونه همکاری را با سازمان زیباسازی شهر تهران داریم.

لازم به ذکر است در روند بازدید از هفتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهر تهران، معاون امور هنری و مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی به همراه اعضای دبیرخانه سمپوزیوم از نزدیک شاهد آفرینش هنری هنرمندان شدند و با برخی از هنرمندان خارجی و داخلی به گفت و گو پرداختند.

هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران تا ۲۴ مهرماه در برج میلاد در دو بخش کارگاه سنگ و آهن در حال برگزاری است.

moradkhani-molanoruzi2

نویسنده