مترسک های خیابان چهل و چندم به نمایش درآمدند

تندیس : به گزارش گالری ساربان شامگاه جمعه ۱۷ مهرماه نمایشگاه نقاشی بهنام ولدوند با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر افتتاح شد.

نمایشگاه مترسک های خیابان چهل و چندم شامل ۲۱ اثر نقاشی در ابعاد ۱۰۰*۱۵۰ سانتی متر با تکنیک ترکیب مواد روی بوم خلق شده اند شامگاه جمعه ۱۷ مهر با حضور جمعی از نویسندگان و هنرمندان و هنردوستان همراه با رونمایی کتاب مجموعه شعرهای کوتاه ” بی صورت و رگ ” آذر اسدی کرم افتتاح شد.
بهنام ولدوند در حاشیه این مراسم در مورد آثارش و علت انتخاب عنوان نمایشگاه گفت:
من بعد از سال ها نقاشی آبستره فکر کردم دیگر زمان کار فیگوراتیو رسیده.می دانید که نقاش ها معمولا اول فیگوراتیو کار می کنند و بعد سراغ آبستره می روند،برای من عکس این قضیه رقم خورد.
زندگی در این تغییر روی من تاثیر گذاشت این سالها شغلم به گونه ای شد که رابطه ام با آدم ها و هنرمندان بیشتر از قبل شد.من دانشجوی دانشکده هنر و معماری یزد بوده ام.یزد بخاطر سکوت و آرامشی که دارد اتوماتیک وار نقاش را به سمت نقاشی آبستره هدایت می کند،اما این سالها در تهران ساکن بوده ام و تهران شهر شلوغ و پر اتفاقی است.

sareban11
او در ادامه افزود:با هر تابلویی که خلق می کنم راه جدیدی را می روم.راهی که بین همه ما مشترک است.ما انسان ها راهی برای طرح پرسش هایی بدون محدودیت در زمان، مکان، بالاتر ازهر چه اجتماع و سیاست، پرسش هایی که هر انسانی با آن روبرو می شود. چهره های این مترسک ها را می شناسیم، بارها در خلوت خود آن ها را در آینه دیده ایم و از نگاه خیره شان فرار کرده ایم. مترسک هایی که در تجربه تولد، مرگ، شادی، اندوه، تنهایی، عشق، رهایی، سکوت، رنج، ترانه و … زندگی در تقلای انسان شدن هستند.

sareban14
نگاه مترسک توقف گاهی است برای من و شما تا به خلوتگاه درونمان سفر کنیم. دنیایی که در آن جای همه چیز عوض شده، شجاعت جای ترس نشسته و ازدحام جای تنهایی.
به دنیای پر و خالی مترسک ها خوش آمدید.
این نمایشگاه تا ۲۷ مهر ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست، شماره۸ مراجعه و یا با شماره ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.

sareban8

www.sareban.gallery

نویسنده