ناصر اویسی با آخرین آثار خود در گالری سهراب

تندیس: نگارخانه سهراب ۴۰ اثر از آثار ناصر اویسی، هنرمند پیشکسوت نقاشی ایران را در نمایشگاهی تحت عنوان ” نقاشی‌های شاعرانه ” را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی گالری سهراب، در نمایشگاه ” نقاشی‌های شاعرانه ” این گالری آثاری را عرضه می‌کند که بیشتر آنها تاکنون دیده نشده و مستقیم از ناصر اویسی گرفته شده و به نمایش درآمده‌اند.
ناصر اویسی، متولد ۱۳۱۳ تهران است. این نقاش که از فعالان مکتب سقاخانه به شمار می‌رود، برنده مدال طلا و دیپلم مخصوص نمایشگاه بین المللی کامپیون ایتالیا در سال ۱۳۴۷شده است. از او چند کتاب در ایران و ایتالیا و آمریکا به چاپ رسیده است.
سبک نقاشی اویسی شعر گونه است وآن را در حد فاصل نقاشی و خط معلق نگه می دارد. مشخصه آثار او زنان زیبا روی برگرفته از خورشید خانم ایرانی و اسب های نیرومند و در حال حرکت و رنگ های درخشان است. اویسی جوایز متعددی از نمایشگاه‌ها و بی‌ینال‌های بین‌المللی دریافت کرده است و آثارش در شهرهای مهم جهان نگه داری می‌شوند.
اویسی از نگاره های سلجوقی و قاجار به طور مستقیم در آثارش استفاده کرده است و مانند نقاشان هم نسل خود تغییری بزرگ در تاریخ نقاشی ایران پدید آورده است. این هنرمند نقاش در آثارش، نگاه تیز بینانه به نقاشی و تصویرگری ایرانی نشان می دهد و به نقاشی معروف است که شعر هایش را نقاشی می‌کند.
ناصر اویسی سالها به ثبت موتیف‌ها و نقوشی دلمشغول بوده که امروزه با نام او و امضای او برای همیشه به ثبت رسیده است. اویسی با واژگانی محدود سال‌های سال است که شعر رنگی‌اش را بر صفحه نقش می‌کند، او با وسواس و دقت واژگان تصویریش را از دل تاریخ هنر ایران استخراج کرده است. فضای آثار اویسی به سرزمینی رؤیایی شبیه است که در آن نه دشنامی رد و بدل می‌شود و نه خشمی می‌ترکد. در این سرزمین دلدادگان و امیرزادگان و سوارکاران در تابش نوری طلایی و در متن رنگ‌هایی ارغوانی از مقابل چشم می‌گذرند.
نکته مهم نمایشگاه ” نقاشی‌های شاعرانه ” این است که آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه از مجموعه‌داران جمع‎آوری نشده بلکه آثار مستقیم از خود هنرمند گرفته شده و به نمایش درخواهد آمد.
این نمایشگاه در گالری سهراب به آدرس خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک ۵ واحد ۱ ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه ۲۴ مهرماه افتتاح و به مدت دو هفته در این گالری به نمایش درخواهد آمد.

oveysi

نویسنده