آشنایی با رویدادهای هنر معاصرجهانArtissima |2015

یاسمن نوذری، تندیس: آرت‌ایسیما (artissima) را می توان مهم ترین نمایشگاه هنر معاصر ایتالیا دانست.با بیش از پنجاه کیوریتور و مدیر موزه به عنوان هیئت ژوری، بیست موسسه هنری و جایزه هایی با ارزش کلی ۵۰۰۰۰ یورو، آرت‌ایسیما، جایگاه خود را در صحنه هنر معاصر ثبت کرده است.از اولین سال برگزاری آن در ۱۹۹۴ تا کنون، هدف آن برپایی بازاری بین المللی با رویکردی تجربه گرا بوده است.
سالانه تقریبا دویست گالری در این رویداد شرکت می کنند. سه قسمت اصلی نمایشگاه، بخش اصلیmain section ، تازه ثبت شدگان new entriesو نسخه های هنری  art editionsنام گذاری شده اند.بخش اصلی برای گالری های شناخته شده تر صحنه هنر معاصر می باشد که در نمایشگاه امسال ۱۳۳ گالری، اعلام شده اند و از میان آنها می توان Peres Projects Berlin, Eva Meyer Paris, KOW Berlin, Raffaella Cortese Milan, Galleria Continua San Gimignano را نام برد که از شهرهای نیویورک، بارسلونا، مکزیک، تل آویو، توکیو و شانگهای هستند.

artissima-2015-ilsitodellarte

تازه ثبت شدگان نیز مربوط به گالری هایی می باشد که کمتر از پنج سال سابقه فعالیت دارند و اولین بار است که در آرت‌ایسیما شرکت می کنند. بخش سوم، مربوط به گالری هایی است که تخصصشان ارائه نسخه های آثار هنرمندان است. علاوه بر این سه قسمت اصلی، نمایشگاه سه بخش هنری دیگر دارد که به هنرمندان جوان و نوظهور، معرفی هنرمندان پیشگام معاصر و هنر اجرایی اختصاص داده می شود. در بخش اول آثار ۲۰ هنرمند جوان و با استعداد به نمایندگی ۲۰ گالری در محوطه ای مخصوص در وسط نمایشگاه ارائه می شوند. در بخش معرفی هنرمندان پیشگام تحت عنوان “بازگشت به گذشتهBack to future”  هر ساله نمایشگاه های به یکی از هنرمندان دهه ی شصت، هفتاد و یا هشتاد می پردازد.امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و قرار است  ۲۵ نمایشگاه انفرادی با تمرکز بر آثار هنرمندان سالهای ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۵ دایر شود.هدف این بخش مهیا کردن فرصت تازه ای برای مشاهده ارتباط و برقراری دیالوگ بین آثارآن دوره با تجربه گرایی معاصر است و در قسمت نهایی، که برای برای اولین بار به طور کامل به آثار پرفورمنس اختصاص داده می شود شاهد ۱۲ اجرا خواهیم بود .
مجموعه داران سرشناسی ازسرتاسر جهان، از برزیل تا آلمان و فرانسه در آرت‌ایسیما شرکت می کنند و این به دلیل خوشنامی آرت‌‌ایسیما به عنوان جایگاهی برای آشنایی با هنرمندان خوش آتیه است.در آرت‌ایسیما خبری از هنرمندان ضامن فروش در غرفه ها نیست و معمولا بهترین آثار ارائه شده متعلق به هنرمندان زیر ۴۰ سال می‌باشد.
با فضایی بیش از بیست هزار متر مربع و بیش از ۵۰۰۰۰ شرکت کننده در سال گذشته، آرت‌ایسیما برای بیست و دومین سال برگزاری خود،با همکاری ۲۰۰ گالری از ۳۱ کشور و حدود ۲۰۰۰۰ اثر برای نمایش امسال آماده است.
آرت‌ایسیما با مهیا کردن تجربه ای منحصر یه فرد، برنامه های متنوع و معرفی هنرمندان جوان و خوش آتیه، حرف زیادی برای گفتن دارد.
آرت‌ایسیما امسال از ششم تا هشتم ماه نوامبر در اوال، عمارت شیشه ای که در سال ۲۰۰۶ برای بازی های المپیک زمستانی در تورین ساخته شده است،برپا می‌شود.
تلاش ما بر این است که در روزهای آتی و در حین برگزاری این رویداد هنری ،اخبار و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبین تندیس بگذاریم.

_artissima_image
http://www.art-agenda.com/
http://www.artissima.it/

نویسنده