هنر نامه , مجله تصویری تلویزیون + ویدیو

دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «هنرنامه» با هدف بررسی تخصصی هنرهای تجسمی جمعه ۲۴ مهر روی آنتن شبکه چهار رفت. اصولا هنرهای تجسمی در تلویزیون بیشتر در حد یک آیتم چند دقیقه‌ای از یک برنامه طولانی بوده است و به جز دوره ای که در برنامه دوقدم مانده به صبح و سپید به صورت گفتگوهای مفصل به هنرهای تجسمی پرداخته میشد, تلویزیون ایران روی خوشی به تجسمی نشان نداده است. حال برنامه هنرنامه به تهیه کنندگی محمد علی بازی با ادعای رویکرد تخصصی به هنر تجسمی  به صورت هفتگی در شب های جمعه ساعت روی آنتن شبکه چهار می‌رود.

محمدعلی بازی تهیه کننده «هنرنامه» گفته است: این برنامه با رویکرد کاملا تخصصی به هنرهای تجسمی می پردازد و هم هدف اطلاع رسانی دارد هم به نقد آثار و جریان های روز این حوزه توجه می کند. وی افزود: به نظر من تلویزیون آنطور که باید به هنرهای تجسمی نپرداخته در صورتی که این حوزه هم جذاب است هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. هنرمندان و علاقه مندان زیادی هستند که با وجود تلاش های قابل اعتنا هیچ توجهی به آن ها نشده و چون آثارشان دیده نمی شود کسی هم این افراد را نمی شناسد.

بازی درباره رویکردهای لحاظ شده در این برنامه اظهار کرد: با تولید این برنامه فرصتی ایجاد می کنیم تا علاقه مندان به حوزه تجسمی دیده شوند اما رویکرد ما نقد جدی است. برنامه هر گالری یا اتفاق روز هنری در «هنرنامه» اطلاع رسانی می شود و به طور کاملا تخصصی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در هر یک از بخش های این حوزه اعم از عکاسی، نقاشی، مجسمه سازی و … منتقد و کارشناس مربوطه به برنامه دعوت می شوند. ضمن اینکه «هنرنامه» در حوزه سینما هم آیتم «هنر و تجربه» را در دستور کار خود قرار داده است و با صاحب نظران این هنر آثار در حال اکران را نقد و بررسی می کند.

بازی در پایان گفت: «هنرنامه» فرم مستندگونه دارد و در شیوه برنامه‌سازی هم جذابیت‌هایی لحاظ شده و این البته کار سختی نبود چون هنرهای تجسمی هم از لحاظ موضوع و هم کسانی که به این حوزه علاقه مند هستند جالب توجه است.

قسمت نخست این برنامه به نقد و معرفی نمایشگاه کوروش شیشه گران و مجسمه  های  خانم فرناز ربیعی جاه در گالری شیرین و نمایشگاه عکس گالری هپتا می‌پردازد. در این قسمت بررسی نمایشگاه کوروش شیشه گران توسط جاوید رمضانی انجام شده است.

 

نویسنده