اعطای نشان افتخار به پری‌یوش گنجی

تندیس: نشان افتخار دولت ژاپن به پری‌یوش گنجی به پاس تقدیر از این هنرمند به جهت تاثیر مهم ایشان در معرفی و گسترش هنر ژاپنی در ایران و همچنین ارتقای تبادلات هنری میان ژاپن و ایران، اهدا شدو

به گزارش تندیس به نقل از سرویس هنری ایسنا، نشان افتخار دولت ژاپن به ۸۹ نفر از اتباع خارجی در تاریخ ۱۲ آبان (۳ نوامبر) اعطا شد. در این میان، پری‌یوش گنجی نشان افتخار “خورشید تابان، انوار زرین همراه با روبان گردنی” را که به زبان ژاپنی ” Kyokujitsu Chujyusho ” خوانده می‌شود دریافت کرد.

سفارت ژاپن در ایران در خبر اعطای این نشان به پری‌یوش گنجی نوشته است: «سرکار خانم گنجی در سال ۱۳۷۴ شمسی (سال ۱۹۹۵ میلادی) به عنوان محقق از طرف بنیاد ژاپن در زمینه طراحی دوره ساسانی از طریق جاده ابریشم که در طراحی Kimono (لباس سنتی ژاپنی) و Obi (کمربند سنتی ژاپنی) بسیار موثر واقع شد در شهر کیوتو به تحقیق پرداخت. از این پس در نمونه آثار ایشان تاثیر فرهنگ ژاپنی ازجمله Sumie (نقاشی ژاپنی آب و مرکب) و Shoji (استفاده از کاغذ و چوب در داخل خانه) بسیار دیده می‌شود.

ایشان در دانشگاه‌های هنری ایران از جمله دانشگاه الزهرا، بیش از ۲۰ سال مدرس در کلاس‌های هنری بودند که در این کلاس‌ها به تدریس حس فرهنگ ژاپنی مانند Sumie و Shoji پرداختند. کلاس‌های ایشان از سوی شاگردانشان بسیار عالی ارزیابی شده است.

از طرف دیگر ایشان در سال‌های ۱۳۸۳ شمسی (سال ۲۰۰۴ میلادی) و سال ۱۳۸۵ شمسی (سال ۲۰۰۶ میلادی) در ژاپن نمایشگاه هنری آثار معاصر ژاپن و ایران را برگزار کردند و به عنوان دبیر نمایشگاه در موفقیت آن سهم بسزایی داشتند.

همانطور که در بالا نیز ذکر شد، سهم ایشان در معرفی و گسترش هنر ژاپنی در ایران و همچنین ارتقای تبادلات هنری میان ژاپن و ایران بسیار بالا ارزیابی شده است لذا نشان افتخار “خورشید تابان، انوار زرین همراه با روبان گردنی” را دریافت کردند.

سفارت ژاپن در ایران از این پس نیز امید آن را دارد که سرکار خانم گنجی همچنان به فعالیت خود در زمینه‌های گوناگون از جمله توسعه روابط هنری بین ژاپن و ایران ادامه دهند.»

priyoush ganji

 

 

نویسنده