گزارش اختتامیه جایزه سرو نقره ای

مریم روشن‌فکر،تندیس: جایزه سرو نقره ای که به همت انجمن صنفی طراحان گرافیک برگزار می گردد، امسال شاهد برگزاری چهارمین دوره خود ، به طور همزمان در تهران و شیراز بود.
مراسم اختتامیه با اهدای جوایزو اعلام نام برگزیدگان این دوره در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران در شامگاه جمعه پانزده آبان ماه با حضور جمعی از طراحان گرافیک، اعضای هیئت مدیره و برخی پیشکسوتان این رشته برگزار گردید.
مسابقه امسال در هفت گروه اصلی و سه شاخه فرعی برگزار گردید، که هرگروه تخصصی توسط سه تن از متخصصین این رشته داوری شده است.

گروه های اصلی این مسابقه عبارتند از:
۱٫بخش سرو آزاد، که به طراحی در زمینه غیر سفارشی اختصاص داشته است. داوران این بخش عبارتند از: آقایان فرشید مثقالی، ساعد مشکی و مصطفی زمانی و تندیس سرو نقره ای در این بخش از میان سه کاندیدا به تورج اصلان‌وند بابت اثر «کدامیک زن است» اهدا گردید.
۲٫بخش سرو طبری، که به طراحی نشانه و هویت بصری اختصاص یافته، داوران این بخش آقایان: مصطفی اسد اللهی و چیمان پورحسین و خانم فاطمه کرکه آبادی بودند و تندیس سرو نقره ای در بخش هویت بصری به آقای امید نعم الحبیب بابت طراحی هویت بصری تماشاخانه ایرانشهر و در بخش نشانه به مازیار علی یاری بابت طراحی پاتوق مریخی ها رسید.
۳٫بخش سرو مرو، برای طراحی پستر با داوری آقایان قباد شیوا، بیژن صیفوری و امیرحسین قوچی بیگ، و سرو نقره ای اهدا شد به ابو سعید اسکندری برای پوستر لرزاننده چربی.
۴٫بخش سرو شیراز برای طراحی کتاب و طراحی جلد کتاب با داوری آقایان ابراهیم حقیقی، مجید عباسی و احسان رضوانی که تندیس سرو نقره ای برای طراحی کامل کتاب به هر سه کاندیدا آقایان: آریا کسایی، کوروش پارسا نژاد و حسن کریم زاده اهدا شد. همچنین تندیس سرو نقره ای برای طراحی جلد کتاب به آقای رضا بابا جانی برای مجموعه اشعار علیرضا سپاهی تعلق گرفت.
۵٫بخش سرو زربین برای بسته بندی و گرافیک تجاری که داوران آن عبارتند از آقایان: امراله فرهادی، مهرزاد دیرین، ایمان آل مظفر و برنده بخش بسته بندی حامد هادئی برای محصولات غذایی شانا و برای بخش گرافیک تجاری گروه گرافیک سامان برای کمپین آب و تهمتن امینیان برای کمپین پاس بده و ثروت بانک ملت بودند.
۶٫بخش سرو کَشمِر برای طراحی حروف با داوری آقایان: محمد احصایی، مصطفی اوجی، مسعود سپهر برگزار گردید و تندیس سرو نقره ای اهدا شد به امیر مصباحی برای طراحی فونت امیر.
۷٫بخش سرو فِری برای گرافیک متحرک با داوری: رضا علوی، فرید یاحقی و امیرعلی قاسمی که هیئت داوران هیچ یک از آثار ارسالی را برای دریافت تندیس مناسب ندانست و تنها از سه اثر «ازاین جیب به اون جیب»، «متروپلیس» و «نرم‌افزار بازی شش » تقدیر به عمل آمد.
در کنار این هفت بخش، سه بخش جدید نیز در مسابقه امسال گنجانده شده و تندیس سرو نقره ای به برگزیدگان آن تعلق گرفت:
بخش سفارش دهنده برتر، که تندیس این بخش به خشکشویی پاکان اعطا شد.
بخش بهترین فرآیند تولید که تندیس این بخش به صحافی ترنج اعطا گردید و از خانواده متین صاحبان این صحافی برای یک عمر فعالیت صادقانه در این بخش تشکر به عمل آمد.
و بخش هنرمند جوان که در این بخش هر سه کاندیدا شایسته دریافت هدیه یک کتابخانه شامل چندین جلد از آثار نفیس گرافیک شناخته شدند.
همچنین در پایان مراسم نسخه ای از کتاب نمایش داده شد که به دلیل تاخیر در چاپ برای فروش ارائه نگردید.

sarv3

sarv4

نویسنده