شاهکارهای هنر معاصر در رقابت حراج بونامز

تندیس: پس از فروش سیصد و شش میلیون دلاری حراج ۵ نوامبر امپرسیونیست و هنر مدرن ساتبی در نیویورک، حراجی بونامز سه شنبه ۱۰ نوامبر با حراج آثار هنر معاصر و هنر پس از جنگ خود، دوباره به هفته پر فروش و اقبل پیش بینی فروش هنر معاصر نیویورک که در روزهای گذشته شاهد بودیم رونق می بخشد.

حراج هنر معاصر بونامز در سه بخش اصلی اکسپرسونیسم انتزاعی، مینی‌مالیسم و هنر پاپ برگزار خواهد شد. به گفته جرمی گلد‌اسمیت مسئول بخش هنر معاصر امریکا در حراج بونامز، این سه دسته بندی چه به لحاظ وضعیت تولید و چه به لحاظ تاریخچه گرد آوری آثار همه به نوعی با نیویورک مرتبط هستند. همچنین وی این سه جریان هنری را جزو مهمترین و گسترده ترین جریانهای هنری دنیا می داند که در مجموعه ها گرده آوری می شوند و اهمیت خاصی در حراج‌ها دارند.

در این حراج که سه شنبه این هفته برگزار خواهد شد، آثاری از هنرمندان مطرحی چون وبلهلم دکونینگ، آرشیل گورکی ، سام فرانسیس( اثر او بر روی جلد کاتالوگ حراج چاپ شده است) در بخش هنر اکسپرسینویسم انتزاعی، دن فلاوین، کارل آندره و سل لویت در مینی مالیسم و آثاری از باربارکروگرو رابرت راشنبرگ و دیگران به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد.

dan flavin

حراجی بونامز در سال ۱۷۹۳ تاسیس شد و در حال حاضر یکی از یزرگ‌ترین و معتبرترین حراجی های هنر و عتیقه‌جات در سطح دنیا است. حراجی فعلی در سال ۲۰۰۱ از تلفیق دو حراج‌خانه بونامز و بروکس با حراجی فیلیپس  (Bonhams & Brooks and Phillips Son & Neale) شکل گرفته و امروز بیشترین پیشنهادات فروش را نسبت به رقبای خود از طریق دو سالن حراج در لندن و چندین سالن در جاهای دیگر از جمله نیویورک، لوس‌آنجلس، سان فرانسیسکو و … دارد. برای آشنایی بیشتر با این حراجی، اطلاع از برنامه های حراج‌ها و دریافت کاتالوگ حراج به www.bonhams.com مراجعه کنید.

bonhams-catalog-kruger

 

نویسنده