چطور یک کُره را مکعب ببینیم

تندیس: گالری سبحان پرفورمنس «چگونه یک کره را مکعب ببینیم» را در روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی گالری سبحان، طراح و نویسنده این پرفورمنسعلی قنبری است و با اجرای علی قنبری و شیلا توکلی و با همکاری : الهام شیروی ، خالق گرجی ، امیر ارزانیان اجرا خواهد شد. علاقه‌‌مندان جهت حضور در این برنامه باید از قبل رزرو انجام دهند.

زمان و شرایط برگزاری:

زمان اجرا :
پنجشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۴ ساعت اجرا: ۱۷ الی ۱۸
جمعه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۴ ساعت اجرا (اول) :۱۶ الی ۱۷  |  ساعت اجرا (دوم) : ۱۸ الی ۱۹
جهت اطلاعات بیشتر و رزرو از ساعت ۹ الی ۲۰ با شماره تلفن های زیر تماس حاصل نمایید:
۲۲۲۳۱۴۸۰-۰۲۱
۰۹۳۸۳۸۳۸۸۸۹

درباره اجرای «چطور یک کره را مکعب ببینیم »
« چطور یک کره را مکعب ببینیم » را می توان یک پرده خوانی و معرکه گیری، پرفورمنس ، تاک شو، شعر اجرایی، استند آپ پوئتری یا هر چیز دیگری نامید، چه فرق می کند ؟ آنچه که مهم است فارغ شدن از مرزهای ژانرهاست . اینجا ایده اهمیت دارد و کلاسه بندی مطلق زبان هنری وجود ندارد حتی وقتی بعنوان یک شاعر در صحنه حاضر می شوم و یا حتی وقتی شعرهایم را می خوانم قصد این را ندارم که پرفورمنس خود را یک شعر اجرایی قلمداد کنم چرا که از نظر من پرفورمنس یعنی پرفورمنس و در یک اجرا حتی اگر بخش عمده ی آن شعر یا نقاشی یا موسیقی باشد لزومی ندارد که به آنها منتسب شود همچنین در یک متن بطور محض تم اصلی فقط می تواند زمان و حجم کوچکی را به خود بگیرد. در این اجرا من شما را دعوت کرده ام به پرده خوانی و معرکه گیری که در سنت ما مسبوق به سابقه است ، یک پرفورمنس که خرده روایت هایی را همزمان تعریف می کند ، روایت هایی درباره ی برهه‌هایی از زندگی آدم‌هایی که برای خود یک جهان منحصربفرد می سازند.

sobhan-performans
علی قنبری (طراح، نویسنده و پرفورمر)
علی قنبری، شاعر، نویسنده، مترجم، منتقد و پرفورمر و همچنین فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است . مجموعه اشعار او عبارتند از « نقطه پشت فعل خراب یا فرانتزکافکای پشت جلد/ ۱۳۷۹» ، « نامه (به/از) رویا و ضمائم پاره وقت / ۱۳۸۱ » ، «یک ساعت سعد با مارک وستندواچ / ۱۳۹۱ » و « شعر ماهی صیدناشدنی / ۱۳۹۴ ». وی کتاب مهم و تاثیرگذارآنتولوژی « شعر پست مدرن » تالیف پل هوور و همچنین « مجموعه اشعار کنستانتین کاوافی » شاعر یونانی را هم به فارسی ترجمه کرده است و بطور پراکنده اشعار بسیاری از شاعران خارجی را در مطبوعات به فارسی برگردانده است. او همچنین نویسنده رمان « چسب و قیچی در گزارش یک ذهن اجاره ای » است. فارغ از اینها او مترجم بسیاری از مقالات مهم ادبی متفکران ساختارگرا و پساساختگرای نیمه دوم قرن بیستم و از متفکرانی نظیر ژولیا کریستوا ، ژاک دریدا ، رولان بارت ، ا.ج.گرماس ، نورتروپ فرای ، دیوید لاج ، ژرار ژنه ، تری ایگلتون است . علی قنبری همچنین پرفورمنس پوئتری های « آموزش زبان عربی » ، « نامه به رویا » و «گفتگو با یک داور فوتبال » و نیز کلیپ پوئتری «عبدالحمید» را اجرا کرده است . مجموعه « شعرهای مردمی » او نیز یک کانسپچوال آرت است که ظاهرا با گارد شعر اما در آنها به نحوه ی گرفتن گرین کارت آمریکا ، مولفه های جذابیت زنانه و همچنین سه روش کسب و کار ارزان خانگی می پردازد.
الهام شیروی ( دستیار، مشاور طرح و برنامه ریز )
الهام شیروی نقاش و مدرس دانشگاه در رشته های نقاشی و گرافیک است و آثار او در دهها گالری به نمایش گذاشته شده است (گالری های ماه مهر، ، ویستا، شش، الهه، سایه ، موزه هنرهای معاصر، آکانات (ایروان) و …) . پژوهش های او در زمینه شعر، ادبیات و تصویرگری و با عناوین « عناصر تصویری در ادبیات و نگارگری سنتی ایران » و « عنصر خیال در ادبیات و نقاشی سنتی ایران »، « مطالعه نمادها و نشانه های مشترک تصویری و ادبی » ، « بررسی رنگ و تصویر در هفت خوان رستم و اسفندیار» بعنوان پژوهش های برتر از سوی دانشگاههای مختلف شناخته شده است.
شیلا توکلی (پرفورمر)
شیلا توکلی دانش آموخته ی بازیگری تئاتر در موسسه کارنامه و همچنین کارشناس روانشناسی است. در کارنامه ی بازیگری او، بازی در نمایش های « این خونه دیگه موش نمی خواد»، « گالی اعظم » و « شایعات » دیده می شود.

با تشکر بسیار از همراهی : خالق گرجی ، امیر ارزانیان ، علی انصاری

 

نویسنده

  • جاوید رمضانی

    مدیر مسئول نشر آوام سرا و مجله هنرهای تجسمی آوام | مدیر و موسس اتلیه مرمت و اصالت سنجی آوام