هشتمین نمایشگاه «هفت‌نگاه» در فرهنگسرای نیاوران

تندیس: هشتمین نمایشگاه سالانه «هفت نگاه» که با عنوان نمایشگاه بزرگ سال برگزار می‌شود، از ۲۲ آبان ۹۴ در گالری فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد و تا ۶ آذر ادامه خواهد داشت.

در مهر ماه ۱۳۸۵ مدیران هفت نگارخانه : آریا، الهه ، دی ، گلستان ، ماه مهر ، هفت ثمر و والی بر آن شدند که در جهت اعتلا بخشیدن به هنرهای تجسمی ایران، گروهی تشکیل دهند. این گروه هفت نگاه نامیده شد.
هدف آنها، یافتن راهکارهایی برای بیشتر مطرح شدن هنرهای تجسمی ایران، شناساندن آن به عامه مردم با برگزاری نمایشگاه هایی در تهران و شهرستانها و در صورت امکان در خارج از کشور، معرفی هنرمندان جوان و با استعداد و ارائه آثار هنرمندان قدیمی تر و با تجربه تر به علاقه مندان به هنر، ایجاد کارگاه های هنری، برگزاری سمینارها و جلسات پرسش و پاسخ با هنرمندان و دست اندرکاران هنر ایران و در نهایت برگزاری “نمایشگاه بزرگ سال” است. این نمایشگاه تا کنون هفت دوره برگزار شده است.

در نمایشگاه امسال بیش از ٣٨٠ اثر در روز افتتاحیه روی دیوار گالری فرهنگسرای نیاوران می‌رود که به رسم همیشه با فروش هر یک، اثری دیگر از همان هنرمند جای آن را خواهد گرفت. حضور توأمان نام‌های بزرگ در کنار جوانان جویای نام از دیگر جذابیت‌های آشکار «هفت نگاه» است که امسال هم به بهترین شکل این اتفاق رخ داده است: سهراب سپهری، ژازه تباتبایی، فریده لاشایی، ایرج زند، هانیبال الخاص، محمدعلی ترقی‌جاه، محمد مدبر، قوللر آغاسی، بلوکی‌فر، سیدمحمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، علی شیرازی، جلیل رسولی، یدالله کابلی، صداقت جباری، پروانه اعتمادی، پری‌یوش گنجی، گیزلا سینایی، فرح اصولی، عنایت‌الله نظری نوری، یعقوب عمامه‌پیچ، تاها بهبهانی، نصرت‌الله مسلمیان، شهره مهران، محب‌علی، احمد نادعلیان، حسین علی ذابحی، محمدابراهیم جعفری، ابراهیم حقیقی و … و جوان‌ترها مریم درویش، بهنوش فروتن، گلناز قدیری، حسین چراغچی، علیرضا سعادتمند، امیر سقراطی، رایکا میلانیان، شمس‌الدین غازی، ساناز دزفولیان، روشنا رستمی، کیوان بیرانوند، زهرا شفیع، ندا معین افشاری، نازیلا مقدم و …

نشانی فرهنگسرای نیاوران: خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران

۷negah

نویسنده