سومین سالانه هنرمندان خودآموخته

تندیس: سومین سالانه هنرمندان خودآموخته با عنوان آوت سایدرآرت و با حضور ۹ هنرمند در گالری لاله برگزار می شود. این نمایشگاه در نظر دارد به نوعی قرائت هنری بپردازد که پدید آورندگان آن، فارغ از اسلوب و قوانین مدون و کلیشه شده ی آکادمی، با تکیه بر قریحه، نبوغ و استعداد و ضرورت های روحی و روانی دست به خلق آثاری می زنند که اغلب از سوی نهادها  و هنرمندان رسمی، خام دستانه، کم ارزش و غیرجدی تلقی می شود. در حالیکه هنر ناب آن است که برخواسته از ناخودآگاه باشد.

همانگونه که ذکر شد اکنون سومین سال است پروژه هنرمندان خودآموخته با گردآوری مرتضی زاهدی و با کشف و معرفی پتانسیل های موجود در این زمینه به جامعه در حال شکل گیری است و در این آثار زنده یادان: حسن حاضرمشار، سلیم کرمی(عمو سلیم)،داوود کوچکی، ذبیح الله محمدی(گرگعلی لرستانی)، امیر کمند،منصور فرهی،محمد آریایی، پژمان برفراز و علی نوروزی پره در شاخه های نائیو آرت، فولک آرت، پریمیتیو آرت، چیلدرن آرت و … در قالب نقاشی، حجم و آثار تلفیقی به نمایش گذاشته می شود.
 شایان ذکر است تفاوت این نمایشگاه با دوره های قبل در حضور چندین هنرمند جدید با تنوع بیان هنری از نقاط مختلف کشور است. همچنین همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه، نشست پژوهشی با حضور هنرمندان و کارشناسان نقد آثار هنری برگزار خواهد شد.
 آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری لاله برگزار خواهد شد و برای بازدید تا ۱۸ آذر از ساعت ۹ تا۱۳و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای ایام تعطیل برای بازدید دایر خواهد بود.
گالری لاله، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی.تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲
laleh-honarmandan-khodamookhte

نویسنده