«پیش درآمد» علی یحیایی در گالری شیرین

تندیس: نمایش آثار علی یحیایی، هنرمند جوان  با عنوان پیش درآمد( پِرلود) از روز جمعه ۶ آذر در گالری شیرین به نمایش در می‌آید.

در یادداشت نمایشگاه آثار علی یحیایی،  به قلم جاوید رمضانی آمده است:« ماندن در دو راهی میان بازنمایی  صرف و تفسیر فردی  از هستی ، موقعیتی  انکشافی است که این موقعیت در مسیر  پروژه مدرنیته  دچار کژی و اعوجاج میگردد . بازنمایی به نحوی که در جایگاه واقعیت صوری پدیده ها متجلی شود ، متنی است که در عین گشودگی به تفسیر  از درون ، دایره ای بسته خواهد بود که سویه عقلانی و انتقادی را به اندازه کافی درگیر نمیکند و گویا تنها مرحله ی عزیمت و آغاز است .

در جهان کنونی با  روند رشد ابزار ها و روابط دیجیتال ، شاهد رئالیسم محاکاتی در هنر معاصر ایران هستیم که حاصل آن نوعی سهل اندیشی و باز تولید نظریه ها و سلایق تکرار شده در تجربه جهانی می باشد.

نشانه هایی مانند اعوجاج در بازنمایی تصاویر شاخص تاریخ هنر و فضای رمانتیک آثار علی یحیایی گویا بینا متنی در کنایه به شرایط معاصر هنر ایران را هدف گرفته است که فارق از دست یازی به فیلتر های نرم افزاری با عکاسی از آیینه های معوج  از پشت شیشه های آغشته به روغن و چسب شکل گرفته اند.

به واقع تنها آگاهی از مقصد نیست که ما را از منزل فعلی خود حرکت می دهد بلکه فهم فاصله و حرکت پیوسته است که می تواند  پیش درآمدی باشد،  در جهت امیدواری رسیدن به تعالی و مقصد.»

ali yahyaei (8)

علی یحیایی متولد ۱۳۶۵ در تهران است و دانش آموخته رشاه سینما از دانگاه سوره. او از منتخبین چهارمین فستیوال سالانه پرتره‌سازی بود که در شهریور امسال در گالری شیرین برگزار شد. وی تا کنون تجربیاتی در زمینه نمایشگاه‌های عکس و هم چنین کارگردانی چند اثر سینمایی در حوزه فیلم کوتاه و … داشته است.

 

 

ali yahyaei (3)

نمایشگاه از روز جمعه ۶ آذر در گالری شیرین از ساعت ۱۶ الی ۲۰ گشایش می‌یابد و تا ۱۸ آذر ۹۴ ادامه خواهد داشت.

خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه ی سیزدهم، پلاک۵

بازدید روزانه : ۱۱ الی ۱۹ ( گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.) بازدید روزهای جمعه ۱۶ الی ۲۰

ali yahyaei (6)

ali yahyaei (5)

نویسنده