آثار نقاشيخط در گالری ساربان

گالری ساربان از 21 شهریور ماه 1393 به مدت 10 روز میزبان نمایشگاهی از جدیدترین آثار علی تن می باشد.

این نمایشگاه شامل 35 اثر نقاشیخط از این هنرمند می باشد ،حداقل اندازه این آثار 30*40 و حداکثر آنها 100*100 سانتی متر می باشد که با ترکیب مواد خلق شده اند.

این بیست و هفتمین نمایشگاه انفرادی تن محسوب می شود که 21 شهریور ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان افتتاح و تا 31 شهریور ماه ادامه دارد.

علی تن متولد 1350 کازرون می باشد، وی لیسانس نقاشی را در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد و سپس فوق لیسانس نقاشی را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت نمود و دانش آموخته انجمن خوشنویسان ایران است.

داوری در جشنواره‌ها و مسابقه‌های مختلف ملی و بين‌المللی در ايران،شركت در 150نمايشگاه گروهی داخلی و خارجی نيز از جمله فعاليت‌های هنری وی محسوب می‌شود.

علی تن معاونت مرکز هنرهای تجسمی، مسئوليت امور نگارخانه‌های تهران،مشاورهنری مدیر کل بازرسی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران،رییس فرهنگسرای خاوران، تدریس در دانشگاه‌های صنايع دستی، علامه طباطبایی و انجمن خوشنويسان ايران و رياست اداره ارشاد تهران و… را در كارنامه فعاليت‌های هنری و اجرایی خود دارد.

علی تن در مورد سوژه کارهایش گفت:در این نمایشگاه 35 اثر از جدیترین آثارم که اجرای بخشی ازآنها مربوط به اواخر سال 92 و مابقی مربوط به امسال است به نمایش درخواهد آمد که در این آثار بیشترین توجهم به آیات قرآنی به خصوص آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» است.

بیشتر کارها به خصوص آثاری که با ماژیک و قلم نگاشته‌ام خطی ابداعی است که بر روی بسم‌الله کار شده و آثار را در زمانی کم و با دقت زیاد بر روی خطوط و جهت حرکت حروف به نگارش درمی‌آورم.

نمایشگاه نقاشیخط «علی تن» روز جمعه 21 شهریور ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می شود و تا 31 شهریور ماه همه روزه بجز سه شنبه ها ادامه دارد.علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره 8 مراجعه ویا با شماره تلفن 88504226 تماس حاصل نمایند.

نویسنده