تندیس: نمایشگاهی با نگاهی بر آثار نقاشی شهلا معززی هنرمند ایرانی مقیم فرانسه، جمعه ۲۷ آذر ساعت ۱۷، در نگارخانه استاد «ممیز» خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در این نمایشگاه ۳۰ اثر از شهلا معززی به نمایش گذاشته می‌شود. شهلا معززی متولد سال ۱۳۳۲ در شهرستان گرگان است. معززی دوره ابتدایی را در علی‌آباد کتول و دبیرستان را در گرگان گذرانده و در فرانسه دکترای معماری اخذ کرده است. وی پس از بازگشت به ایران در سال ۱۳۶۰، به تحقیق در مرکز تحقیقات انرژی‌های نو در انرژی اتمی ایران پرداخت.
معززی مجددا در سال ۱۳۶۶ به فرانسه بازگشت و از آن زمان به نقاشی روی آورد و آثارش در نمایشگاه‌های گوناگونی در اروپا به نمایش درآمد. او نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری را از آن زمان، تاکنون در کشورهای فرانسه، اسپانیا و بلژیک برگزار کرده و جوایز معتبری را دریافت کرده است.
نقاشی‌های شهلا معززی عموما بر گستره وسیعی از رنگ مشکی و با تکنیک پاستل خلق شده‌اند. او که در فرانسه شروع به نقاشی کرده است با مضامینی عرفانی و اساطیری، نگاهی عمیق به هنر شرق داشته و سعی دارد از دل سیاهی به رنگ و نقش برسد. نقاشی‌های او که یادآور تصویرسازی‌های شرقی و خصوصا نگارگری و مصورسازی کتاب‌های ایرانی است، تاکنون در انتقال پیام درونی آثارش به مخاطبین بین المللی موفق عمل کرده‌اند.
گفتنی است، کتاب «شهلا معززی» نوشته شاعر و منتقد فرانسوی ژان‌لوئی دوپیریس (۱۹۳۱-۲۰۰۱) که رایزن فرهنگی سفارت فرانسه در کشورهای مختلف بوده است در سال ۱۹۹۰ از سوی انتشارات آتلانتیکا در فرانسه منتشر شده است.
آثار این نمایشگاه با تکنیک پاستل روی مقوا و کاغذ از ابعاد ۵۰ در ۷۰ تا ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتیمتر خلق شده اند و به نمایش عموم گذاشته خواهند شد.
ین نمایشگاه تا ۱۱ دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار، همه‌روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
moazezi-khane honarmandan

 

نویسنده