پنجمین فستیوال سی پرفورمنس ، سی هنرمند

تندیس: پنجمین فستیوال “سی پرفورمنس ، سی هنرمند، سی روز” از روز پنجشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار کرد.

بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، کانون نیومدیای موزه هنرهای معاصرتهران فعالیت بخش اجرایی خود را با برگزاری این فستیوال از روز پنجشنبه ۲۶ آذر ماه ساعت ۱۷ آغاز مکرده است.

امیر راد مدیر کانون نیومدیا در گفتگو با روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران گفت:‌فستیوال “سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز” تنها فستیوال تخصصی در حوزه پرفورمنس آرت در ایران است که در طی چهار دوره گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

راد که خود پایه‌گذار و کیوریتور این فستیوال است در ادامه افزود: از آغاز فعالیت این فستیوال و بنا بر اهداف از پیش تعیین شده آن ،به جنبه‌های گوناگونی از جمله معرفی این مدیوم به مخاطبان و هنرمندان سایر حوزه‌های هنری، فعالیت‌های آموزشی و فعالیت‌های تحقیقاتی توجه شده است .اکنون و در آستانه برگزاری پنجمین فستیوال ،بسیاری از اهداف اولیه محقق شده‌است؛ توجه رسانه‌ها در نتیجه معرفی همه‌گیرتر این مدیوم، رشد تعداد فعالان این عرصه و تولید منابع مکتوب تئوریک، برخی از دستاوردهای ثانویه این فستیوال اند.
این فستیوال تجسمی که تا پیش از این در گالری ایست تهران برگزار می‌شد بنابر اهمیت وتوجه به رسانه‌های نو هنری در موزه‌های هنرمعاصر جهان و پتانسیل‌های عملی، آموزشی و تئوریک این رویداد، از امسال در موزه‌ هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

۳۰performancearts-site

این مدیر هنری در ادامه گفت: پرفورمنس‌آرت یکی از مدیوم‌های هنری معاصر است که واجد ویژگی‌های بیانی منحصر به فردی در پرداختن به امور مسائل معاصر است. عدم شناخت صحیح ازاین مدیوم گاه منجر به تولید آثاری شده‌است که تنها از نام این مدیوم هنری بهره گرفته‌اند؛ یکی از اهدافی که این فستیوال دنبال می‌کند عرضه آثاری است که واجد این ویژگی‌ها باشند.

امیر راد در پایان گفت:در هر دوره این فستیوال و در بخش عملی بر یکی از ویژگی‌های این مدیوم متمرکز بوده‌ایم، در فستیوال پنجم تمرکز بر پروسه خلق اثر هنری و اهمیت آن در پرفورمنس‌‌‌آرت است.

شایان ذکر است؛در این فستیوال، سی هنرمند در طی سی روز و در روز مختص خود، هر کدام یک پرفورمنس آرت اجرا خواهند کرد. محمدباقر ضیایی، علیرضا امیرحاجبی، امیر راد، رامین اعتمادی بزرگ، اصغر دشتی و آنیما احتیاط از جمله هنرمندان این دوره از فستیوال هستند.
پنجمین فستیوال “سی پرفورمنس ، سی هنرمند ، سی روز” تا ۸ بهمن‌ماه همه روزه به جز جمعه‌ها و شنبه‌ها، راس ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقه‌مندان به این هنرخواهد بود.

list-30performanc

نویسنده