رونمایی کتاب «صد اعلان و اعلامیه»

تندیس: کتاب «صد اعلان و اعلامیه» در سرای اهل قلم رونمایی می‌شود.

نشست نقد و بررسی کتاب «صد اعلان و اعلامیه» به همت انتشارات «ایده» و با حضور آیدین آغداشلو، سید فرید قاسمی، دکتر علی ططری، ناصرالدین حسن‌زاده و آرش سلطانعلی، مدیر نشر ایده، دوشنبه ۱۴ دی ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه ایده، نشست نقد و بررسی کتاب «صد اعلان و اعلامیه» با عنوان فرعی «گزیده اعلان‌ها و اعلامیه‌های دوره قاجار و پهلوی» که به همت انتشارات «ایده» از مجموعه شخصی ناصرالدین حسن‌زاده منتشر شده است، از ساعت ۱۶ دوشنبه ۱۴ دی ماه، در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست آیدین آغداشلو، هنرمند و پژوهشگر شناخته شده کشور، سید فرید قاسمی، مورخ و پژوهشگر مطبوعات، دکتر علی ططری، رئیس سازمان اسناد و مدیر مرکز پژوهش کتابخانه مجلس شورای اسلامی و ناصرالدین حسن‌زاده، از مجموعه‌داران اسناد تاریخی و مطبوعاتی کشور سخنرانی می‌کنند.

کتاب «صد اعلان و اعلامیه» که با مقدمه آیدین آغداشلو از مجموعه «۱۰۰» انتشارات ایده منتشر شده، شامل گزیده‌ای از اعلان‌ها و اعلامیه‌های دورهقاجار و پهلوی است که همزمان بارویکردهای تجددخواهی و مردم سالاری در ایران، طی سال‌های ۱۲۹۰ تا ۱۳۳۰ هجری شمسی منتشر شده‌اند کهنمونه اعلان‌های شاهی و احکام دینی بیشترین اسناد این مجموعه را شامل می‌شود.

نشست نقد و بررسی کتاب «صد اعلان و اعلامیه» از ساعت ۱۶ الی ۱۸ دوشنبه ۱۴ دی ماه، در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می‌شود.

ketab-100-elan

نویسنده