تندیس: عصر جمعه ۱۱ دی‌ماه ، نمایشگاه عکس‌های عباس کیارستمی، هنرمند عکاس و سینماگر در گالری بوم گشایش یافت.

در این نمایشگاه ۲۹ عکس با عنوان “چهار فصل”؛ منتخبی از شش سری از مجموعه عکس‌های عباس کیارستمی؛ “سفید برفی”، “راه‌ها”، “مهتاب”، “درها و یادها”، “دیوار” و “پنجره رو به حیات”  به نمایش درآمد. همچنین ویدیوآرت “اسب‌ها” از مجموعه ˝بیست و چهار فریم˝ کیارستمی نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

چهره‌های مطرحی چون علیرضا سمیع‌آذر، علی مرادخانی، آیدین آغداشلو، بهمن فرمان‌آرا، رضا کیانیان و … در روز گشایش این نمایشگاه به تماشای آثار کیارستمی رفتند.

علیرضا سمیع‌آذر در بخشی از متن ابتدای کاتالوگ نفیس این نمایشگاه نوشته است: این مجموعه محصول بیش از ٣٠ سال تلاش ارزشمند و ماندگار هنرمند برای خلق اشاره و معنا در تصاویری از بستر جاری زندگی است. مشاهده این آثار فرصت کم‌نظیری است برای آشنایی با تفکر هنری کیارستمی و واژگان بصری او که در آثار مختلف وی به تنوع «چهار فصل» تبلور یافته است.

kiarostami-samiazar

به گزارش ایسنا، در حاشیه افتتاح نمایشگاه «چهار فصل» علی مرادخانی – معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی – پس از دیدن آثار گفت: کیارستمی به معنای واقعی، انسان خاصی است و این خاص بودن را در امتداد زاویه نگاهش و خلق آثار هنری‌اش می‌توان یافت. در این نمایشگاه در میان کوچه‌هایی که گالری بوم به شکل نمادین ساخته مجموعه عکس «درها و یادها» او را دیدم که از این نکته یاد می‌کرد که کیارستمی در عین این‌که هنرمند جهانی است اصالت‌ها، نگاه بومی و ایرانی‌اش را حفظ کرده همچنان که در اثر جاودانه‌اش «خانه دوست کجاست» آن را به شاعرانه‌ترین شکل ماندگار کرده است.

این نهمین نمایشگاه گالری بوم از بدو تأسیس در سال ١٣٩١ به‌شمار می‌آید. تمام آثار به‌نمایش درآمده در گالری بوم در زمره گنجینه‌ی این گالری هستند و در جهت حمایت از هنر ایران است و جنبه فروش ندارد.

گالری بوم تا ٢٧ اسفند از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) به نشانی خیابان ولی‌عصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱ چهار فصل کیارستمی را به تماشا خواهد داشت.

kiarostami-moradkhani

نویسنده