خانه | نگارخانه‌ها | « درحال کامل استمراری » سحر افتخارزاده

نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری صا

« درحال کامل استمراری » سحر افتخارزاده

نمایشگاه انفرادی نقاشی های سحر افتخارزاده

در حال کامل استمراری

دوم تا یازدهم  بهمن۱۳۹۴

نـــگـــارخـــانـــه صــــــا

ساعت ۱۶ تا ۲۰

نگارخانه روزهای دوشنبه تعطیل است

نشانی: خیابان پاسداران، بوستان هشتم،پلاک ۱۳۴، طبقه همکف

تلفن: ۲۲۵۸۹۱۰۱

مجموعه «در حال کامل استمراری» در پی یک بازی فرمی ساده پدید آمده؛ هر آنچه از یک سمت کادر بیرون می رود، دوباره از سمت دیگر وارد خواهد شد- اینچنین، کادر دیگر نه به مثابه یک محدودیت که همچون امکانی برای تولید فرم و معنای تازه عمل می‌کند.

این تداوم فرمی و نیز تکرار آن، تعریفی از زمان را وارد تصویر می‌کند که در آن، زمان با مختصاتی مکانی در دو امتداد افقی و عمودی معنا میابد؛ حال، بدنی که در این مختصات مکانی-زمانی قرار بگیرد، دچار نسبت تازه‌ای با خود می‌شود. این بدنِ‌درخود اگر بتواند راهی برای رهایی از رنج تکرار و استمرار در افق زمان بیابد، شاید بتواند به ابدیتی در امتداد اکنون دست یابد و ورای زمان و مکان، در خود باشد.

سحر افتخارزاده-۱۳۹۴

درباره هنرمند:

سحر افتخارزاده – متولد ۱۳۶۲ – تهران

کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه “علم و صنعت ایران”؛ ۱۳۸۵

نقاشی؛ نمایشگاه‌های گروهی:  گالری ایگرگ ۱۳۹۳/  تابلوهای کوچک۴ – گالری آریا – ۱۳۹۳/ آرت فر آنکارا (توسط گالری ایگرگ)- ۱۳۹۳/ من ۴ – ریشه ها-گالری لاله- ۱۳۹۴٫

دیگر فعالیت های هنری؛

تئاتر: بازیگری، کارگردانی و طراحی لباس ؛ ۱۳۹۰ – ۱۳۸۱/ گرافیک: طراحی گرافیک ۹ شماره فصلنامه تخصصی “معماری و ساختمان” ؛ ۱۳۸۸ ۱۳۸۶- / نقد و گزارش هنر: همکاری با سایت هنرهای تجسمی “تندیس”؛ ۱۳۹۳ تا کنون .

 

 

 

 

sahar-eftekharzade

 

 

Solo Painting Exhibition

Sahar Eftekharzadeh

«In The Present Perfect Continuous»

۲۲ – ۳۱  Jan. 2016

SA Art Gallery

۱۶:۰۰  to 20:00

Gallery is closed on Mondays

Ground Floor, No.134, 8th Boustan St.

Pasdaran Ave. Tehran-Iran

Tel: +98-21-22589101

 

The “in the Present Perfect Continuous” series is shaped by a simple form-based study, in which; everything that goes out of the frame, will come back in, from the other side of the frame -so the frame doesn’t  act as a limitation anymore, unless it acts as a new possibility for creating a variety of new images and contexts-. This continuity and its repetition as well, inject a conception of Time into the painting, in which Time has a locational dimension and is extended in both horizontal and vertical directions. Then The body which is  placed in this                                locatiotemporal* situation, treats itself in a new manner.  If this in-self-body could find a way for emancipating from the suffering of temporal repetition, maybe it would reach a kind of eternity throughout the very moment of present, and beyond time and space, it could be into itself.

*A compound word suggested for “Locational -Temporal”

Sahar Eftekharzadeh- 2016

نوشته‌های پیشنهادی

خلیل سمایی جابلو نقاش مازندرانی

حسرتِ زمان در گفتگو با خلیل سمایی جابلو نقاش

گفتگو با خلیل سمایی جابلو نقاش مازندرانی زمان تنها حسرت من است مجله هنرهای تجسمی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.