« نگار‌مکتب‌خانه » نمایشگاهی ویژه دانش‌آموزان

نمایشگاه دائمی «نگار مکتب خانه» ویژه دانش آموزان تهرانی و در جهت  آشنایی دانش آموزان با هنرهای تجسمی و هنرمندان برجسته و همچنین شرکت در کارگاه های هنری  گشایش می‌­یابد

نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی «نگار مکتب خانه» ویژه دانش آموزان تهرانی عصر روز جمعه (٢۵دی) با حضور مسئولان فرهنگی و هنری در گالری یادمان شهدای هفتم تیر افتتاح می­شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابشهر ایران، حامد شفیق، مدیرعامل این موسسه با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه دائمی آثار هنری با عنوان ابداعی نگار مکتب خانه (schoollery) از ساعت ۱۶ روز جمعه با حضور علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مجید ملانوروزی، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان کشور در محل گالری مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر افتتاح می‌­شود.

مدیرعامل کتابشهر با بیان اینکه این نمایشگاه دائمی با همکاری کتابشهر ایران و مجتمع یادمان شهدای هفتم تیر برگزار می‌­شود، نقطه قوت و قابل تاکید این نمایشگاه را مخاطبان ویژه آن یعنی دانش آموزان تهرانی خواند و ابراز امیدواری کرد که با دعوت از مدارس شهر تهران، این نمایشگاه به پاتوقی دائمی و کارگاهی آموزشی برای دانش آموزان تبدیل شود.

به گفته شفیق، لازمه ایجاد نهضت توسعه هنرهای تجسمی، ترویج انواع هنرهای تجسمی در مدارس کشور است، چرا که دانش آموزان در مدرسه تجربه و فرصت چندانی برای آشنایی با هنرهای تجسمی به جز شرکت در کلاس هنر و نگارش  چند سرمشق خوشنویسی و طرح های بسیار ابتدایی ندارند، حال آنکه با بازدید از این نمایشگاه  و حضور در کارگاه­های زنده آن با حضور استادان طراز اول، از نزدیک و به صورت حرفه‌­ای با هنر نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط آشنا می‌­شوند.

negar-maktab-khaneh2

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه هر ماه آثار جدیدی از هنرمندان طراز اول نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط کشور به نمایش در می­‌آید، اظهار داشت: در افتتاحیه این نمایشگاه بیش از ۱۱۰ اثر از هنرمندان مشهور و صاحب­نام کشور همچون نصرالله افجه ای، جلیل رسولی، محمدعلی ترقی جاه، احمد وثوق احمدی، هادی روشن ضمیر، ابوالفضل خزاعی، میثم سلطانی، علیرضا محبی، حمیدغبرانژاد، محمد جواد زاده، محمود زنده رودی، شمس­‌الدین غازی، عطاالله ذی نوری، احمد محمدپور، محسن کرمی، پرویز کلانتری و محمد سعید نقاشیان به نمایش در می‌­آید.

به گفته مدیرعامل کتابشهر ایران، آثار به نمایش درآمده، نماینده شاخصی از تکنیک ها، سبک ها و رنگ ها و خطوط مختلف ایرانی در سه حوزه نقاشی، خوشنویسی و نقاشیخط هستند که بخشی از آنها تداعی کننده سبک ها و تکنیک ها، خط ها و رنگ های فراموش شده ایرانی است که روزگاری نه چندان دور در هنر ایرانی رونق و کاربرد فراوانی داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه ایجاد فرصتی مناسب برای آشنایی دانش­‌آموزان با آثار استادان صاحب سبک و شناخته شده ایرانی است، در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چنین نمایشگاه­هایی به خاطر مخاطبان آن، شاید از نظر اقتصادی صرفه چندانی نداشته باشد، با این­‌حال در صورت درخواست بازدیدکنندگان در این نمایشگاه آثار نیز به فروش می­‌رسد.

موسسه کتابشهر ایران به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کتاب و محصولات فرهنگی در ایران، از سال ۸۳ تاکنون ۴۲ فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در ۲۱ استان کشور راه اندازی کرده است.

علاقمندان برای دسترسی به اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه می­‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این موسسه به نشانی www.ketabshahr.com  مراجعه کنند.

گفتنی است، نمایشگاه دائمی نگار مکتب خانه سرچشمه، از صبح شنبه ٢۶ دی در یادمان شهدای هفتم تیر تهران به نشانی میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، انتهای کوچه­ی صیرفی­پور،(نرسیده به چهارراه سرچشمه) پذیرای علاقمندان و دانش آموزان است.

negar-maktab-khaneh

 

نویسنده