ورسوس برندگان‌اش را شناخت

روز جمعه، دوم بهمن ماه ۱۳۹۴، ۸۰ اثر برگزیده‌ی دومین فراخوان تجسمی ورسوس که با حمایت شرکت سن‌ایچ برگزار می‌شود در فرهنگ‌سرای نیاوران به نمایش درآمدند.

دومین دوره‌ی این فراخوان هنری ویژه‌ی مجسمه‌سازان زیر سی و پنج سال است. مهرنوش بهبودی، مدیر ورسوس در نشست خبری پیش از افتتاح نمایشگاه اسامی سه نفر برگزیده‌ی دومین دوره‌ی فراخوان تجسمی ورسوس را اعلام کرد: خانم فرزانه وزیری‌تبار و آقایان آبتین غلام‌پور و کامیار ایزدی. هر یک از این هنرمندان برنده‌ی جایزه‌ی ۵۰ میلیون ریالی ورسوس شدند. امسال اما هیأت داوری متشکل از خسرو خورشیدی، لیلی گلستان و محمدحسین عماد به خاطر کیفیت بالای آثار تصمیم گرفتند تا جدا از سه هنرمند برگزیده از سه هنرمند دیگر هم تقدیر کنند، به این ترتیب خانم‌ها آبان صالحی و هدیه عطااللهی جلگه و آقای عنایت صحرایی نیز شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند و هر یک ۲۰ میلیون ریال جایزه از ورسوس دریافت کردند. کاوه نجم‌آبادی و فرید جهانگیر ۸۰ اثر برگزیده‌ی ورسوس را در فرهنگ‌سرای نیاوران چیدمان کردند.

دومین دوره‌ی فراخوان تجسمی ورسوس، ویژه‌ی مجسمه‌سازان زیر سی و پنج سال، کارش را از اول مهر ماه سال جاری آغاز کرد. با پایان یافتن فراخوان در آخرین ساعات روز ۳۰ آذر، حدود ۴۰۰ اثر به دست ورسوس رسید. این آثار ابتدا توسط هیأت انتخاب ۵ نفره متشکل از مریم سالور، بهروز دارش، محمدحسین ماهر، بیتا فیاضی و حمیدرضا حکیمی انتخاب شدند تا ۸۰ اثر برگزیده‌ی دومین دوره‌ی ورسوس تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه در فرهنگ‌سرای نیاوران در معرض تماشای عموم قرار بگیرند. صد در صد مبلغ فروش هر اثر به هنرمند در دومین دوره‌ی ورسوس، همچون دوره‌ی اول به هنرمند تعلق می‌گیرد.

اولین دوره‌ی فراخوان تجسمی ورسوس سال گذشته و با حمایت شرکت سن‌ایچ ویژه‌ی هنرمندان نقاش زیر ۳۰ سال، در خرداد ماه سال گذشته با معرفی برندگان‌اش در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد.

SI-VERSUS

نویسنده