تمدید نمایش آثار نامی پتگر در گالری سهراب

نمایش آثار زنده یاد نامی پتگر به دلیل ستقبال مخاطبان تا ۲۷ بهمن ۹۴ در نگارخانه سهراب ادامه خواهد داشت.

۲۰ اثر از آثار زنده یاد نامی پتگر، هنرمند پیشکسوت نقاشی ایران را در نمایشگاهی تحت عنوان «نقاشی‌هایی برای اندیشییدن» در گالری سهراب به نمایش در آمده است.

به گزارش روابط عمومی گالری سهراب، در نمایشگاه «نقاشی‌هایی برای اندیشیدن» این گالری آثاری را عرضه می‌کند که بیشتر آن‌ها تاکنون دیده نشده و به نمایش در نیامده‌اند.

نامی پتگر در سال ۱۳۲۵ شمسی در تهران متولد شد و از‌‌ همان اوان کودکی زیر نظر پدرش استاد علی‌اصغر پتگر به آموزش نقاشی پرداخت. اگرچه در آغاز در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل اشتغال داشت ولی پس از چندی موسیقی را‌‌ رها کرده و به طور جدی به نقاشی روی آورد. وی چند بار به تحصیلات عالی در زمینه هنر پرداخت ولی پس از چندی با هر نوع آموزش آکادمیک دچار تعارض شد و آموزش سینه‌به‌سینه استاد و مطالعه گسترده و تحقیقاتی درباره زیبا‌شناسی، نقاشی و تاریخ هنر را بر هر گونه آموزش دیگر ترجیح داد. نامی پتگر در سال ۱۳۴۴ آتلیه و آموزشگاه آزاد طراحی و نقاشی مستقل خود را در تهران تأسیس کرد و به ادامه کار پدرش و عمویش استاد جعفر پتگر پرداخت. او سفرهایی به اروپا داشت و دانسته‌های هنری خود را افزایش داد. وی پس از انقلاب در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تدریس نمود.

در آثار نقاشی و طراحی استاد پتگر همواره نگاه تغزلی و عارفانه با ترکیب‌بندی و رنگ‌پردازی‌های ویژه وجود داشت و در نقاشی‌های فیگوراتیو نیز جنبه‌های از تفکرات سمبولیک را ارائه می‌داد. نامی پتگر در سن ۶۳ سالگی در ۸ مرداد ۱۳۸۷ دار فانی را وداع گفت.

این نمایشگاه در گالری سهراب به آدرس خیابان خرمشهر، خیابان شهید عربعلی، کوچه سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، پلاک ۵ واحد ۱ ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه ۹ بهمن‌ماه افتتاح و به مدت دو هفته در این گالری به نمایش درخواهد آمد.. نگارخانه سهراب یکشنبه‌ها تعطیل است.

petgar

نویسنده