آی وی وی آثارش را پس می گیرد

آی‌وی‌ وی هنرمند و فعال اجتماعی چینی که به جهت نوع نگاهش به هنر، اجتماع و سیاست در سراسر دنیا شهرت دارد. در تازه‌ترین اقدام خود، در اعتراض به سیاست‌های کشور دانمارک علیه پناهجویان، اعلام کرد، آثار خود را از موزه های دانمارک پس می‌گیرد.

بر اساس قانونی که به تازگی در دانمارک تصویب شده، پناهجویان تنها امکان خواهند داشت اموالی تا ارزش هزار و پانصد دلار و همچنین اشیایی که ارزش عاطفی (مانند حلقه ازدواج) دارند را نزد خود نگه دارند.

وی در نامه ای که به موزه هنر aros در دانمارک نوشته است: ” از تصمیم دولت دانمارک که می خواهد اموال شخصی مهاجران را ضبط کند بسیار شوکه شدم و در نتیجه این تصمیم تاسف بار، باید از نمایشگاه «سلسله تازه:ساخت چین» در آن کشور انصراف بدهم تا اعتراضی باشد به تصمیم دولت دانمارک. لطفا تاسف مرا بپذیرید.”

ai wei wi

آی وی وی که تا کنون چندین مرحله  که در ساحل لس‌بوس (lesbos) در یونان- محلی که از نقاط اصلی ورود مهاجران و پناهجویان به اروپا است-  حضور یافته است به خبرنگار AP گفته است، تا زمانی که این بحران ادامه داشته باشد، وی برای کمک به پناهجویان حضور خواهد یافت و پروژه های متعددی در راستای کمک به حل این بحران در ارتباط با موضوع پناهجویان اجرا خواهد کرد. وی که پنجشنبه گذشته در میان نیروهای کمکی، در حال کمک به مهاجران تازه به ساحل رسیده و رساندن آنها به اتوبوس و کمپ دیده شده، یک استودیوی بزرگ در این منطقه راه انداخته و ده تن از شاگردان وی از چین و آلمان، در این استودیو مشغول کار هستند.

ai wei wi-refugee

نویسنده