همایش «انقلاب هنر» در خانه هنرمندان

همایش یک‌ روزه‌ی «انقلاب هنر» در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، همایش یک روزه‌ی «انقلاب هنر» با دو نشست موسیقی و هنرهای تجسمی پنجشنبه ۱۵ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در تالار استاد امیرخانی خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
نشست اول با سخنرانی «سیدعلیرضا میرعلینقی» ساعت ۱۶ آغاز و در ادامه میزگردی با حضور «زیداله طلوعی» و «هادی منتظری» از نوازندگان گروه چاووش و «احمدعلی راغب» (آهنگساز) برگزار خواهد شد. دبیری این نشست را محمود توسلیان به عهده دارد.
نشست دوم همایش یک‌روزه‌ی «انقلاب هنر» که به هنرهای تجسمی انقلاب می‌پردازد با سخنرانی دکتر «مرتضی گودرزی دیباج» در ساعت ۱۸ آغاز می‌شود و پس از آن «بهزاد شیشه‌گران» و «امیر اثباتی» در میزگرد هنرهای تجسمی انقلاب گفت‌وگو خواهند کرد. آرش تنهایی دبیر این نشست است.
در بخشی از بیانیه ی این همایش آمده است:
انقلاب هنر در پاسداشت انقلاب نیست. انقلاب هنر؛ کاری در نکوداشت فرهنگ مقاومت یا مبارزان و شهیدان نیست. انقلاب هنر؛ خودِ مبارزه است. هنرمند انقلابی چریکی بود که پنهانی کار و مبارزه می‌کرد و پژواک اثرش در جامعه می‌پیچید و اگر به دست سازمان‌های امنیتی می‌افتاد دیگر امروز در بین ما نبود. هنر انقلابی ایران نوعی از هنر بود که سال‌های بعد جوانه زد و همراه موج مردمی که استبداد را سرنگون کرده بودند، شادی کرد و در تاریخ ماندگار شد. این نشست تلاشی برای بازشناسی تاریخ هنر انقلاب است. هنری که خودِ مبارزه است.
علاقه مندان برای حضور در این همایش می توانند پنجشنبه ۱۵ بهمن از ساعت ۱۶ به خانه هنرمندان ایران، تالار استاد امیرخانی مراجعه فرمایند.

honar enghelab

نویسنده