نقاشی های رویا ارمکیان در گالری سبحان

| گالری سبحان
| نمایشگاه انفرادی نقاشی

| عنوان: در هوایت بیقرارم روز و شب

| هنرمند: رویا ارمکیان
| گشایش: جمعه ۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۶-۲۰
| پایان: ۲۹ بهمن
| بازدید: همه روزه  ۱۶-۱۹( گالری شنبه ها تعطیل است)
| نشانی: تهران، بزرگراه صدر شرق ، خروجی کامرانیه ، بعد از زیرگذر صدر ، جنب دامپزشکی ، خیابان عباسی ، کوچه پیشتاز ، بن بست بعثت ، پلاک ۴
| تلفن: ۲۲۲۳۱۴۸۰

در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است :

بی تردید عرصه هنر آفرینشی است از دیگر سو ، هنر زبان مشترک روح تشنه انسانی است که در اعصار و قرون طنین افکنده و هنرمند مترجم این زبان به جهان عینی . تخیل رکن نامجزای این شعف است و از هر سو که بنگری به نتیجه ای واحد می رسی و این ذات و جوهره هنر را تشکیل می دهد . در این عرصه شعر و تصویر از دیرباز در کنار هم خلق معانی را به عهده داشته اند ، از شاهنامه های مصور گرفته تا تصاویر هفت پیکر نظامی همه و همه یک معنا را القا می کنند و آن تصویرگری خیال است .

شاعر به مدد واژه ها و نقاش و تصویرگر به مدد جادوی رنگ به انعکاس خیال و آمال و آلام درونی انسان به تمام قامت می پردازند . حرفهای نو همیشه در اندیشه های نو رقم می خورد و از این رهگذر پویایی که خستگی مجالی در آن ندارد ایجاد می شود .

همه اینها دست به دست هم می دهند و آنچه که آن انعکاس درون می گوییم زاده می شود از میان شاعران حافظ غزلسرای بزرگ و از خداوندان شعر و ادب پارسی است از خصوصیات شعر حافظ قدرت تصویرهاست و این از مواردی است که کمتر به آن پرداخته شده است .

در این مجموعه تلاش بر این بوده تا انعکاس این صدای سخن عشق در گنبد دوار زمان به روایت تصویر بیان شود .

بیانی از برداشتی

و نگاهی از دیگر سوی این آثار که شایدروح نهفته در آن بهتر عریان شود . در این هماوایی کاردک و رنگ روغن را به خدمت گرفتم تا ضربه های آن بر بوم پارچه ای صدایی باشد و شکلی میان اشکال .

سعی داشتم که واژه ها را به زبان تصویر درآورم تا با بیننده سخن بگویند از زمانی که گذشته و زمانی که در گذر است ………شاید که عطش فرو نشیند در هماهنگی این رنگهای هزار آوا…..

 

sobhan-gallery

Wandering in your Love , Day and Night

The painting exhibition by Roya Armakian

Opening: Friday 12 February 2016

Time: 16 – ۲۰

To Thursday 18 February 2016

Time: 16 – ۱۹

Adress: No 4 , Besat Alley , Pishtaz avenue ,  Shahid Abbasi St. (Beside Tehran Vterinary) , After Sadr Underpass , Kamranieh Exit , East Sadr Highway , Tehran , Iran

Phone number : 22231480

Gallery will be closed on Saturdays.

 

نویسنده