اولین همایش TEDxTUA در دانشگاه هنر

TED چیست؟
[wp-svg-icons icon=”pencil-2″ wrap=”i”]ذهن‌های خلاق در سراسر جهان، گهگاه به ایده‌هایی نوآورانه و تحول‌گرایانه می‌رسند که اگر آنها را در بستری مناسب برای بقیه مردم ارائه کنند، می‌توانند دنیا را تغییر دهند. بنای محیطی مناسب برای عرضه ایده‌های گوناگون، هدف اصلی بنیاد غیرانتفاعی TED است که حدود سی سال پیش با یک کنفرانس چهار روزه در کالیفرنیا آغاز شد و امروزه به خاستگاهی برای ارائه ایده هایی که با ترویج شان می‌ توان دنیا را متحول کرد تبدیل شده است. در سال‌های اخیر TED آن‌قدر مورد توجه مردم جهان قرار گرفته که سخنرانی های آن به ١٠۴ زبان ترجمه می‌شود و بیش از ٢میلیارد بازدید اینترنتی داشته‌است. علی رغم ماهیت کاملا متفاوت TED با برندهای بزرگ دنیا،‌ میزان وفاداری مشتریان این برند با نام‌های معتبری همچون APPLE برابری می‌نماید.
علاقه به حضور در کنفرانس TED تنها مختص شرکت‌کنندگان آن نیست. حضور چهره‌های شاخص و برجسته‌ای همچون بیل گیتس، جین گودال، تیم برنرز-لی، ال گور، ادوارد اسنودن، ایزابل آلنده، گوردون براون و بسیاری از مشاهیر دیگر به عنوان سخنران، نشانی از این اشتیاق است.
 TEDx چیست؟
 [wp-svg-icons icon=”pencil-2″ wrap=”i”]کنفرانس‌های سالیانه TED بسیار جذاب و پرمخاطب شده‌است. اما برای اینکه این نگرش، تاثیر بیشتری در همه جای دنیا داشته‌باشد و فرصت‌های بیشتری برای علاقه‌مندان ایجاد شود تا در جریان ایده‌های جدید و تحول‌گرایانه قرار گیرند، TEDx ایجاد شده تا افراد در نقاط مختلف دنیا بتوانند راحت‌تردر محیطی شبیه کنفرانس سالیانه TED حضور پیدا کنند.
 TEDxها رویدادهایی هستند که کاملا مستقل از TED و با هدف ایجاد فضایی مشابه با کنفرانس اصلی در سراسر دنیا برگزار می‌شوند تا ایده‌های بیشتری، فرصت انتشار داشته‌باشند. جذابیت و استقبال از آن طوری بوده که بیشتر از ١٠هزار رویداد TEDx ثبت‌شده در جهان فعالیت می‌کنند.
 بر همین اساس، همایش (TEDxTUA (Tehran University of Arts که توسط دانشگاه هنر تهران برگزار می گردد. فراخوان عضویت نیروی تدکس خود را برروی پایگاه TEDxTUA.com منتشر کرده است. این همایش همین هفته  به دبیری شاهین جوادی نژاد برگزار می شود.
ین همایش با عنوان «فرای روزمرگی» یا Beyond Normality  با موضوعات مورد بحث خود، مخاطب را به اندیشه پیرامون آن و یافتن نقطه اتصال میان آن‌ها دعوت می‌کند.
قالب این همایش، مرز هایی است که انسان ها در زندگی خود با عنوان روزمرگی می‌سازند و سخنرانان این همایش افرادی خواهند بود که با زندگی، کار و یا ایده های خود محدوده این مرز ها را شکسته و تجربه جدیدی را در فرای روزمرگی برای خود و دیگران رغم می‌زنند.
 TEDxTUA
نحوه ثبت نام:
[wp-svg-icons icon=”pencil-2″ wrap=”i”]ثبت نام این همایش در دو مرحله انجام خواهد گرفت:
۱- در مرحله اول پیش‌ثبت‌نام از طریق وبسایت www.TEDxTUA.com و پر کردن فرم مربوطه صورت می‌گیرد. پیش ثبت نام برای تمام داوطلبان، آزاد و رایگان خواهد بود.
۲- در مرحله دوم فرم‌های پیش ثبت نام بررسی شده و از بین داوطلبان، ۱۰۰ نفر به عنوان شرکت کننده در این برنامه انتخاب و معرفی خواهند شد.
لازم به ذکر است شرایط انتخاب و موارد قابل بررسی در وبسایت مربوطه درج شده است.
در نهایت یک لینک اختصاصی برای افراد منتخب فرستاده خواهد شد که در آن امکان تهیه بلیط فراهم شده است.
هزینه بلیط شرکت در این همایش:
هزینه برای شرکت کنندگان عادی ۸۰ هزار تومان و برای دانشجویان با ۵۰ درصد تخفیف ۴۰ هزار تومان می‌باشد.

• تاریخ برگزاری همایش، جمعه ۳۰ بهمن ۹۴

مکان برگزاری: 
دانشگاه هنر تهران پردیس کاربردی ، تالار فارابی
جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سخنرانان به وبسایت و یا صفحه اینستاگرم رویداد مراجعه نمایید.

نویسنده