مرور آثار هنری مهدی سحابی در آرت‌سنتر

در ادامه نمایشگاه های مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران که در گالری‌های مجموعه آرت سنتر برگزار می گردد، این بار نمایشگاهی با عنوان « نقاشی‌‌های دنیای نیمه‌تمام» میزبان مروری بر آثار « مهدی سحابی» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه با حضور و سخنرانی ابراهیم حقیقی، حوری اعتصام، رضا کیانیان و بابک احمدی، ۳۰جمعه  بهمن‌ماه ساعت ۱۶ در آرت‌سنتر شماره ۲ افتتاح خواهد شد.

در این نمایشگاه که مروری بر دوره‌های مختلف کاری مهدی سحابی است، بیش از ۵۰ اثر از جمله آثار عکاسی، حجم و نقاشی (صورتک‌ها، پرسنلی فوری، ماشین تصادفی، یادگاری، دیوارنویسی و …) به‌نمایش درخواهد آمد.

مهدی سحابی، نقاش هنرمند، نویسنده و مترجم، در زمانی که اوج قابلیت‌های خود را تجربه می‌کرد، در مرگی نابهنگام در ۶۵ سالگی در پاریس درگذشت. سحابی که متولد ۱۳۲۳ در شهر قزوین بود در کنار هنر نقاشی خود، از مترجمان توانایی محسوب می‌شد که بسیاری از نویسندگان بزرگ غرب را در ایران شناساند یا به کار آن‌ها در بازگرداندن آثارشان به زبان فارسی حیاتی دوباره بخشید. سیلونه، سلین، سیمون دوبووار، کالوینو و فوئنتس از این جمله بودند. اما شاهکار او بی‌تردید بازگردان رمان «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» نوشته مارسل پروست بود.

در افتتاحیه این نمایشگاه، در کنار حضور مسؤولان و بزرگان فرهنگ و هنر ایران، حوری اعتصام نویسنده کتاب «گفت‌وگو با مهدی سحابی» که توسط نشر «مرکز» منتشر شده است، این کتاب را برای علاقه‌مندان امضا خواهد کرد. همچنین فیلمی نیز مانند دیگر برنامه‌های بزرگداشت پیشگامان هنر معاصر ایران درباره مهدی سحابی و آثار او که توسط محمد حمزه‌ای ساخته شده است، در افتتاحیه نمایشگاه پخش خواهد شد.

هنر-نمایشگاه آثار مهدی سحابی-

این نمایشگاه تا ۱۲ اسفندماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت ۱۲ تا ۲۱ به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره ۱۴۷، باغ انجمن خوشنویسان ایران مراجعه کنند.

 

 

 

نویسنده