نقد و بررسی آثار مسعود عربشاهی در گالری شهریور

نشست  نقد و بررسی آثار مسعود عربشاهی امروز دوشنبه ۲۶ بهمن ۹۴ در گالری شهریور برگزار می گردد.

این نشست در راستای نمایشگاه مروری بر آثار این هنرمند که در گالری شهریور برگزار شده و تا ۷ اسفند ماه ادامه دارد، با حضور ابوالقاسم اسماعیل‌پور (اسطوره‌شناس) و بهروز دارش (مجسمه‌ساز) به بررسی ویژگی های تکنیکی و هنری آثار عریشاهی در دوره های متعدد کاری وی می پردازد.

مسعود عربشاهی، نقاش مدرنیست ایرانی که سال‌هاست خارج از کشور سکونت دارد، بهمن‌ماه امسال آخرین نمایشگاه آثار خود را پس از گذشت یک دهه در ایران برگزار کرد.

او متولد شهریور ١٣١۴ در تهران است. از نوجوانی طراحی و نقاشی را آموخت و هم‌زمان مجذوب صنایع بومی، هنرهای سنتی و میراث بصری دیرینه ایرانی شد. این شیفتگی که همواره با وی ماند، او را به سوی کاوش گسترده در نقوش و رمزگان و نیز اشیای کهن ایلام، سومر، آشور و مصر سوق داد و تجربیاتش با سفال به این مسیر کمک کرد. از میانه دهه ۴٠ هم‌زمان با به‌ پایان‌ رساندن تحصیل در رشته معماری داخلی در دانشکده هنرهای تزیینی تهران، کار روی نقش‌برجسته‌ها را آغاز کرد و آثارش را در ایران، اروپا و آمریکا به‌نمایش گذاشت.

علاقه‌مندان برای حضور در نشست نقد و بررسی آثار این هنرمند می‌توانندامروز ۲۶ بهمن‌ماه ساعت ۱۶ به گالری «شهریور» به نشانی الهیه، خیابان خزر شمالی، بن‌بست هرمز، شماره ۹ مراجعه کنند.

neshast-arabshahi

 

نویسنده