نمایشــگاه سرامیکی محمد مهدی انوشفر

| گالری هور
| نمایشــگاه سرامیکی محمد مهدی انوشفر

| عنوان: 

| هنرمند: محمد مهدی انوشفر

| گشایش: جمعه ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۶  تا ۲۰

| بازدید:  تا ۲۲ اسفند ماه همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۹

| آدرس: تهران،  تهران٬ خیابان مطهری٬ خیابان میرزای شیرازی شمالی کوچه نعیمی٬ شماره ۱۲
| تلفن: ۰۲۱۸۸۷۰۶۹۸۴

یادداشتی بر نمایشی که باهم، هم خوانی ندارند.

می توانی به جای آب برای ساخت گِل از گلاب استفاده کنی، گِلی معطر، عطراگین و با آن رویایت را بسازی، می توانی به هنگام ساخت گِل با بیل ضربه ای به موش مادر مرده ره گذر بزنی و جسدش را به همراه خاک و آب، گِل کنی و با همین گِل رویایت را بسازی.

می توانی وضو بگیری و دعا کنی، با روح و جسمی پاک به پیشواز رویایت بروی و آن را بسازی، می توانی همه‌ اینها را کنار بگذاری و رویایی بسازی با هدف فروختن آن به یک مجموعه دار، ولی آیا می توانی رویایی بسازی برای انسان و بیننده ای که به محض دیدن اثرت فریاد کند! آی عشق، آی یگانه، تا بحال کجا بودی؟

محمد مهدی انوشفر

anooshfar
محمدمهدی انوشفر

محمد مهدی انوشفر سفالگر معاصر ایران است. او در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و مجتمع دانشگاهی هنرتدریس می‌کرد. وی نمایشگاههای متعددی درداخل و خارج کشور برپاکرده است. انوشفر درکلاسهای سفال میراث فرهنگی نیز به آموزش سفالگری پرداخته است.
تحصیلات رسمی و حرفه ای: 
محمد مهدی انوشفر پس از فراغت ازتحصیل دررشته مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، برای تکمیل دروس و مطالعه درباره سفال میراث، سرامیک و چینی، ‌به پاکستان، هند، یونان و ایتالیا سفرکرد و دوره‌هایی را در آنجا فرا گرفت. وی درکارگاههای سفالگری جنوب انگلیس نیز به مدت دوسال، به ساخت سفالهایی پرداخته است.
وقایع میانسالی: 
مهمترین وقایع این دوران محمد مهدی انوشفر عبارتند از: لعابهای زرین فام، ساختن خرمهره (مهره‌سازی)، ساختن بدنه‌های سرامیکی کتبیه‌های نیشابور ولعابهای آن دوره، ساختن بدنه‌های سرامیکی سفالها و کاشیها قاجار و ساختن ظروف سیاه و خاکستری پیش از اسلام.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی: 
محمد مهدی انوشفر دراوایل انقلاب اسلامی ازانگلستان به ایران مراجعت کرد و مدت سه سال در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و دو سال در مجتمع دانشگاهی هنر به تدریس سفال پرداخت. او همچنین آموزش سفالگری را درکلاسهای سفال میراث فرهنگی از سال ۱۳۶۳، ۱۳۷۱ ادامه داده و اکنون درسازمان میراث فرهنگی مشغول به فعالیت می‌باشد.
فعالیتهای آموزشی: 
مهمترین فعالیت آموزشی محمد مهدی انوشفر، آموزش سفال است، او از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۲ آموزش سفالگری را درکلاس‌های سفال میراث فرهنگی تدریس کرده است.

نویسنده