تهران «بهارستان» می شود

رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) همزمان با نوروز ۱۳۹۵ ، با حضور بیش از ۴۵۰ هنرمند، در بخش‌های مجسمه، هنرهای محیطی، گرافیک، نقاشی دیواری و تخم‌مرغ‌های نوروزی در تهران برگزار می‌شود و تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران با اجرای طرح پیشواز بهار توسط شهرداری تهران، رویداد هنری بهارستان (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار می‌شود. این رویداد هنری با رویکرد ایجاد فرصت و فضای مناسب به منظور حضور و مشارکت هنرمندان در فضاسازی خلاقانه محیط شهری از طریق آفرینش هنری برگزار خواهد شد.

سید مجتبی موسوی دبیر رویداد هنری «بهارستان» گفت: با توجه به استقبالی که از سالانه هنرهای شهری بهار تهران از سوی هنرمندان صورت گرفت، برداشت ما در سازمان زیبا سازی این است که این رویداد توانسته فرصتی ایجاد کند تا رفتارهای معاصر هنری در قالب یک رویداد سالانه در سطح شهر فرصت بروز پیدا کند تا هنرمندان بتوانند ایده‌های هنری خود را به نمایش بگذارند.

موسوی یکی از ویژگی‌های این رویداد را قابلیت بازدید مردم از فرایند اجرای آثار ذکر کرد و افزود: بیشترین فرایند اجرای اثر در فضای شهری صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند فرایند اجرای آثار هنری را از نزدیک مشاهده کنند.

baharestan
سرپرست معاونت فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، گفت: «سازمان زیباسازی شهر تهران با برگزاری سالانه هنرهای شهری بهار تهران آثار هنری مختلفی همچون؛ نقاشی، مجسمه، گرافیک و هنرهای محیطی را در آستانه نوروز سال ۱۳۹۵ به سطح شهر تهران می‌آورد و این آثار تا پایان فروردین ماه در سطح شهر حضور دارند. موضوع این رویداد استقبال از بهار است تا از ایده‌های هنرمندان که تناسبی با ماموریت‌های سازمان زیباسازی در حوزه هنرهای شهری در طول سال ندارد و نمی‌توانیم از آنها بهره ببریم، استفاده کنیم. به طور مثال شیوه‌های متفاوت بیان هنری اعم از آثاری که چیدمانی و یا آثاری که در آن از مواد غیرمانا استفاده می‌شود، در این رویداد ارائه شده‌اند.»

baharestan2

بر همین اساس در بخش نقاشی دیواری رویداد «بهارستان» ۹۴ هنرمند مشغول ارائه آثار خود در ۲۲ منطقه شهر تهران هستند. در بخش گرافیک آثار ۴۴ هنرمند که به شیوه کارگاهی به خلق اثر پرداخته‌اند در فضاهای تبلیغاتی شهر تهران ارائه می‌شوند.
در بخش مجسمه‌سازی و هنرهای محیطی نیز ۱۵۷ هنرمند آثار خود را در خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا میدان تجریش، بلوار کشاورز و خیابان انقلاب حد فاصل میدان فردوس تا میدان انقلاب ارائه خواهند کردند. بخش تخم مرغ های نوروزی نیز با حضور ۱۹۱ هنرمند در بوستان‌های نوروز، باغ فردوس، پارک شهر، پارک ملت و پارک لاله انجام خواهد شد.
لازم به یادآوری است، رویداد هنری «بهارستان» (سالانه هنرهای شهری بهار تهران) ، همزمان با ایام نوروز ۱۳۹۵ در تهران برگزار می‌شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده اسامی هنرمندان حاضر در این رویداد هنری می توانید به سایت zibasazi.ir مراجعه بفرمایید

baharestan5

baharestan4

نویسنده