“مشرق زیبای من غمگین است” در گالري لاله

هنرمندان تصویرگران ایرانی ضمن محکوم نمودن فاجعه نسل کشی و کشتار کودکان و مردم مظلوم و بی دفاع منطقه خاورمیانه، با بهره گیری از زبان تاثیرگذار هنر تصویرگری در نمایشگاه “مشرق زیبای من غمگین است” گرد هم می آیند.

این هنرمندان همچون سایر هنرمندان کشورمان نسبت به فجایعی که در منطقه خاورمیانه و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع آن به ویژه کودکان صورت گرفته است، ساکت ننشسته اند و با خلق آثارشان به حمایت از آنها برخاسته اند.

در فراخوان این نمایشگاه که از دو ماه پیش آغاز شد، درباره هدف از نمایش این آثار آمده است: «جنایت، خونریزی و کشتار غیر نظامیان و کودکان خاورمیانه در فلسطین، عراق، سوریه،افغانستان و پاکستان، وجدان بشریت را می لرزاند و هنرمندان مسئول را به واکنش وا می دارد. ما در مقابل غمگینی و رنج فرزندان مشرق زیبا که گهواره تمدن و خاستگاه رویاهای بشریت است مسئولیم.»

تصویرگران ایرانی که همیشه به ارائه آثاری برای کودکان و نوجوانان شهره بوده اند، این بار با محکوم نمودن کشتار کودکان خاورمیانه ایده هایشان را تصویر نموده و دایره مخاطبان خود را نیز از سطح کودکان و نوجوانان بیرون کشیده و آثارشان را برای همه مخاطبان کوچک و بزرگ به نمایش می گذارند و یک صدا خواستار گسترش امنیت، صلح و عدالت و توسعه فرهنگ مهربانی در منطقه خواهند شد.

این نمایشگاه با همکاری انجمن فرهنگی و هنری تصویرگران ایران شکل گرفته و روز جمعه 18 مهرماه در نگارخانه لاله ساعت 16 تا 20 گشایش خواهد یافت. بازدید تا 30 آبان ماه از ساعت 9 تا 19 ادامه خواهد داشت.

همچنین این آثار به صورت مجازی در سایت موسسه فرهنگی و هنری تصویرگران نیز قابل مشاهده خواهد بود.

نشانی نگارخانه لاله:تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله.تلفن:88960492

نویسنده