ژکال| گالری پردیس ملت

| نمایشگاه: جمعی نقاشی دانشجویی
| عنوان: ژکال

| گالری پردیس ملت

| گشایش: جمعه ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ ،از ساعت ۱۶ الی ۲۰

| پایان: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

| بازدید: همه روزه (۲۰-۱۱)

| آدرس: خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی ۲

 

ژکال

 

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در این نمایشگاه ۷۹ اثر از ۷۹ هنرمندان جوان دانشجو از سراسر ایران، در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش، این آثار مربوط به جشنواره سراسری نقاشی ژکال است که طی دو مرحله توسط داورانِ آن خانم ها: فرح اصولی و معصومه مظفری و آقایان: بابک اطمینانی، بهنام کامرانی و داوری شده و به نمایشگاه راه یافته اند.

نمایشگاه نقاشی ژکال جمعه بیست و هفتم فروردین ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰  با حضور هنرمندان و هنردوستان در گالری پردیس ملت افتتاح می شود.

علاقمندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا ۳ اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر(عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبروی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

به گزارش سایت ژکال دانشجویان رشته نقاشی دانشگاه هنر تهران در سال های متمادی جزو جریان سازان و فعالان رشته نقاشی در عرصه هنر ایران بوده اند. انجمن علمی نقاشی این دانشگاه، متشکل از فعال ترین و تاثیرگذارترین داشنجویان، هر ساله فعالیت های هنری و پژوهشی بسیاری در زمینه های تخصصی خود برنامه ریزی و اجرا نموده اند و در میان دانشگاه های دیگر، جایگاه دانشگاه هنر را به عنوان فضایی تاثیر گزار به اثبات رسانده اند.
انجمن علمی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ با پشتوانه برگزاری دو دوره موفق هفته نقاشی تهران در سال های ۹۲ و ۹۳ اقدام به برپایی این برنامه به صورت اولین جشنواره سراسری نقاشی با نام ” ژکال ” نموده است.
ماکت کلی جشنواره بر اساس برنامه ی هفته نقاشی دوره قبل تنظیم شده که شامل بخش سخنرانی ها، نشست ها و ورکشاپ های آموزشی و هم چنین در بخش جنبی، نمایشگاه آثار نقاشی دانشجویان در رشته نقاشی که به انتخاب هیئت داوران به نمایش در می آید، می باشد.
جشنواره سراسری نقاشی ژکال با هدف ایجاد فضایی تخصصی و مناسب برای به بحث گذاشتن جدیدترین مباحث روز پیرامون رشته نقاشی در جهان معاصر و ایران در این دوره برنامه ریزی شده است تا بتواند علاوه بر پاسخ به سوالات دانشجویان، پژوهش گران و هنرمندان این سرزمین به ایجاد انگیزه و طرح مسائل و پرسش های تازه کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت  www.jokalfestival.ir  مراجعه فرمایید

نویسنده