نقاشی‌های قورچیان در گالری ساربان

گالری ساربان از روز جمعه 25 مهر ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی های کیومرث قورچیان می باشد .

این نمایشگاه شامل 30 اثر از این هنرمند می باشد که در ابعاد مختلف و با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده است روز جمعه 25 مهر ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می شود و تا 5 آبان ماه ادامه دارد.

کیومرث قورچیان متولد 1331،فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه هنرهای زیبای تهران است که 35 سال سابقه فعالیت هنری دارد.

او تاکنون به برگزاری 50 نمایشگاه داخلی،6 نمایشگاه خارجی و بیش از 60 نمایشگاه گروهی پرداخته است.از دیگر فعالیت های هنری کیومرث قورچیان می توان به:

برگزیده نمایشگاه دفاع مقدس سال 76 فرهنگسرای بهمن،برگزیده نمایشگاه طرح جاوید سال 79 گالری تهران،برگزیده جایزه به مناسبت سال امام علی انجمن هنرهای تجسمی،برگزیده جشنواره مهر سال 80 سالن همایش های صدا و سیما،دارای لوح تقدیر و دیپلم افتخار از مجامع و جشنواره ها،دارای نشان هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،نفر اول نقاشی و طراحی جشنواره باران سال 87 اشاره کرد.

کیومرث قورچیان همچنین عضو انجمن هنرمندان نقاش ایران ،مرکز توسعه هنرهای تجسمی،صندوق حمایت از هنرمندان ایران و شهرک بین المللی هنرمندان پاریس می باشد.

دکتر احسان الله محمدی عضو انجمن بین المللی پژوهشگران مغز در مورد سوژه کارهای قورچیان گفت:

درآغاز هزاره سوم، ذهن هنرمند درگير گزاره های تصويری جديد از سه جهان(متافيزيك،واقعيت و كوانتوم) گرديده است.

كيومرث قورچيان بانی مكتب جديدی برمبنای تلفيق تصاوير اين سه جهان می باشد تا باتكيه بروجدان الهی دست به ايجاد موجوداتی شگفت در سطح بوم نقاشی بزند. اين مكتب (متانيكوامMETANAQUM)، با ادبيات انسانی نوينش شادكامی معنوی در قالب يك تعليق فراگير و مسئولانه را تولدی دوباره می بخشد تا تعريف يگانه ای از صلح را برای بشريت به ارمغان آورد.

آبستره، اكسپرسيونيسم يا«كوانتوم» كيومرث قورچيان، انسان را مواجه با تصاويری می نمايد كه جهان های پی درپی را برای مخاطب تا مرزهای دوردست همراه با تصاوير ديناميك شكل داده وقابل درك مي كند.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثاراز 25 مهر ماه تا 5 آبان ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی (مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره 8 مراجعه و یا با شماره تلفن 88504226 تماس حاصل نمایند.

نویسنده