طلای آبی | گالری اعتماد

| گالری اعتماد 
| نمایشگاه گروهی 
| عنوان: طلای آبی
| گشایش: جمعه ۳ اردیبهشت   
| پایان: ۲۱ اردیبهشت
| بازدید: همه روزه ۱۵-۲۰ (گالری دوشنبه ها تعطیل است)
| آدرس: تهران، نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان(دو راهی سمت راست)، شماره ۴
| تلفن: ۲۲۷۴۷۴۰۵

 

 

طلای آبی

 

بحران آب و بروز خشکسالی در جهان، جهانیان را با چالشهای آبی مواجه نموده و این ماده حیاتی رفته رفته حکم «طلا» را برای بقا و مانایی نسل بشر پیدا کرده است.

 ایران نیز اگرچه دارای ۲۰۰۰کیلومتر مرز آبی است، اما منابع آبی آن به قدری تحلیل رفته که بسیاری از نخبگان آن را نسبت به ادامه حیات عادی در آن به هشدار واداشته است.

در همین راستا جمعی از هنرمندان نیز بر آن شده اند تا با برگزاری نمایشگاهی با عنوان «طلای آبی»، دغدغه «بحران آب» را به میان مردم آورند.

 در این نمایشگاه گروهی که «ویدا زعیم» و «لیلا وارسته» نمایشگاه گردان آن می‌باشند و در گالری «اعتماد» برپا خواهد شد، هنرمندان آثار خود را که با تکنیک نقاشی، مجسمه و ویدیوآرت و در ابعاد کوچک و بزرگ کار شده است را به مدت ۱۸ روز در معرض دید عموم خواهند گذاشت.

«لیلا وارسته» یکی از نماشگاه گردانان این رخداد هنری  گفت: سال گذشته عکسی از خشکی زاینده‌رود را نشانم دادند که نشریه «نیویورک تایمز» منتشر کرده بود. آن عکس مرا تکان داد تا به سهم خود و دیگر هنرمندان، نسبت به بحرانی آبی که در حال فراگرفتن ایران است، هشدار داده باشیم.

وارسته در تشریح هدف برگزاری نمایشگاه طلای آبی گفت: مردم ایران دریافته‌اند که کمبود رو به افزایش آب،  یک تراژدى ملی است و با حسرت می‌بینیم رودخانه ها ودریاچه ها چنان خشک و ناپدید شده‌اند که گویا وجود نداشته‌اند. وقت آن است که دولت و ملت پیشگیری از فاجعه «طلای آبی» را ارج نهند و بر صدر مشکلات بنشانند. این معضل شاید امروز قابل حل باشد ولی فردا خیلی دیر است.

وی درخصوص نحوه برگزاری نمایشگاه افزود: سال گذشته در فراخوانی عمومی از سوی گالری اعتماد از هنرمندان خواستیم تا اثری با موضوع آب ارائه دهند. آنچه که روز ۳ اردیبهشت به نمایش در خواهد آمد، آثار برگزیده ای است که به دست ما رسیده و حقیقتا فضای کافی برای نمایش تمام آثار در اختیار نبود.

وارسته و زعیم که پیش از این با همراهی یکدیگر دو نمایشگاه «صلح» و «طلای سیاه» را در تهران و لندن برگزار نموده‌اند، در بیانیه نمایشگاه «طلای آبی» گفته‌اند: «امروز در آغاز دورانی تازه، مردمان ایران، این کشور کهن‌سال با بهارانی زودرس و زمستان‌های کم‌برف، درمی‌یابند که سرنوشت آنها بیش از آنکه در گرو «طلای سیاه» باشد با «طلای آبی» گره خورده است. ما با فراخواندن هنرمندان و با کمک دست‌های هنرآفرینشان می‌خواهیم سهمی در به‌تصویرکشیدن این تراژدی بزرگ ملی داشته باشیم».

نمایشگاه گروهی «طلای آبی» در گالری «اعتماد» به نشانی تهران، نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، پلاک ۴ از جمعه ۳ اردیبشهت تا ۲۱ اردیبهشت همه روزه (غیر دوشنبه ها) از ساعات ۱۵ تا ۲۰ میزبان عموم خواهد بود.

افتتاحیه نمایشگاه جمعه ۳اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۲۰ با حضور علاقمندان هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

 

نویسنده