گشایش «زندگی دوزخی من»| گالری ساربان

«زندگی دوزخی من» در گالری ساربان رونمایی شد .عصر جمعه ۲۷ فروردین نمایشگاه آثار کیومرث کیاست با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر افتتاح شد.

به گزارش گالری ساربان «زندگی دوزخی من» عنوان تازه ترین آثار کیومرث کیاست نقاش و کاریکاتوریست پیشکسوت تبریزی است که روز جمعه ۲۷ فروردین گشایش یافت.

نمایشگاه  حاضر حاصل ۳۵ تابلو از جدیدترین آثار این هنرمند است که با تکنیک قلم فلزی و مرکب روی مقوا در ابعاد ۳۵*۵۰ و ۷۵*۵۵ سانتی متر خلق شده است .

کیاست که هم دوره هنرمندانی چون کامبیز درم‌بخش، اردشیر محصص، جمال بخش‌پور و … است، فعالیت هنری خویش را از سال ۱۳۵۲ در مطبوعات روشنفکری آن دوره با نشریاتی نظیر فردوسی، نگین و کتاب جمعه به عنوان طراح و کارتونیست آغاز کرد. با آنکه عمده شهرت کیاست به شخصیت کارتونیست وی باز میگردد اما او در این سالها به طراحی، تصویرسازی و نقاشی نیز پرداخته است. و از پیشگامان کاریکاتور نو در تبریز به شمار می‌رود، این هنرمند در حال حاضر به عنوان استاد دانشگاه و مدرس هنرستان میرک تبریز مشغول به فعالیت است.

 کیاست یکی از استادان و طراحان خلاق دهه پنجاه و کاریکاتوریست توانای تبریزی است.

کیومرث کیاست

نکته دیگری که درباره آثار کیاست قابل توجه است ، توجه مستقیم و ظریف طراح به انسان است به طوری که در اغلب آثار او اگر انسان از فضای اثر خارج شود همه چیز از اثر گرفته شده است.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به اینکه اغلب به سبک اکسپرسیونیستی کار می کند ، اظهار کرد : پیش از انقلاب طراحی هایم طنز اندیش و انتقادی بود و بعد از انقلاب نیز به همین شکل کار کردم و بیشتر آثارم اکسپرسیونیستی است.کار من و اعتقادم به این است که مخاطب فکر کند و عناصر بصری را تحریک کند.

نمایشگاه «زندگی دوزخی من» تا ۶ اردیبهشت ماه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

کیومرث کیاست

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی (مهناز)،کوچه مهماندوست ،شماره ۸ مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.
گالری ساربان روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه تعطیل است.

نویسنده