منتخبین چاپ دستی| گالری لاله

در نگارخانه لاله
نمایشگاه آثار منتخب سومین سالانه تبادل چاپ دستی (کارت پستال)

نمایشگاه آثار منتخب سومین سالانه تبادل چاپ دستی(کارت پستال) روز جمعه ۳ اردیبهشت ماه در نگارخانه لاله گشایش می یابد. این سالانه پس از برگزاری موفقیت آمیز دو دوره پیشین که با استقبال و توجه هنرمندان زیادی همراه بود، برنامه ریزی و سامان دهی شده است. از مهمترین اهداف این رویداد می توان به: بسترسازی برای  تبادل تجربیات هنرمندان با یکدیگر، بازخوانی ارزش ها زیبایی شناسی و قابلیت های چاپ دستی و اهدای آثار بین هنرمندان عرصه تجسمی اشاره کرد.

طی انتشار فراخوان سومین سالانه در بهمن ماه سال گذشته، ۲۰۱ نفر از علاقه مندان آثار خود را با دو موضوع نوروز و آزاد به دبیرخانه سالانه ارسال نمودند که پس از بررسی، تعداد ۱۸۴ اثر دارای شریط و استانداردهای چاپ دستی و قوانین تیراژ شناخته شد. همچنین در بخش مدعوین سالانه نیز ۲۴ هنرمند فعال در عرصه چاپ دستی ایران شرکت نموده اند.

چاپ دستی

در مجموع آثار ۲۰۸ هنرمند با یکدیگر تبادل شد. طبق قوانین سالانه، هر هنرمند تعداد ۱۳ نسخه چاپی همسان را به دبیرخانه ارسال نموده است که از این تعداد ۱۰ نسخه به صورت انتخاب تصادفی به دیگر شرکت کننده ها به عنوان عیدانه تحویل داد شده و هر هنرمند نیز ۱۰ اثر از آثار هنرمندان دیگر را دریافت نموده و ۲ نسخه نیزدر آرشیو نگارخانه نگهداری می شود. در نمایشگاه آثار منتخب سالانه تعداد ۱۱۹ اثر شامل ۹۵ اثر از بخش فراخوان به انتخاب دبیر سالانه و ۲۴ اثر از هنرمندان مدعو ارائه خواهد شد. آثار ارائه شده با تکنیکهایی همچون: کالکوگرافی )حکاکی روی فلز)، زیلوگرافی(حکاکی روی چوب و لینولئوم)، لیتوگرافی، سریگرافی(سیلک اسکرین) وکولاگرافی خلق شده اند.

شایان ذکر است ، دبیری این رویداد بر عهده مهدی درویشی ( هنرمند نقاش و فعال در عرصه چاپ دستی ) بوده است و برخی از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد عبارتند از: رضا بانگیز، رضا هدایت، فرزاد ادیبی، معصومه مظفری، سعید روانبخش، جواد نوبهار، الهه مقدمی، امیر طباطبایی، المیرا میرمیران ، زهرا حسینی، مسعود غفاری، مجتبی شعبانی، فرشته متقی، امیر کبیرنژاد، مسعود جزنی و …

نمایشگاه آثار منتخب سومین سالانه روز جمعه ۳ اردیبهشت۱۳۹۵ ساعت ۱۶ گشایش می یابد و تا ۲۲ اردیبهشت ‌ماه در نگارخانه لاله از ساعت ۹ تا۱۳-۱۴ تا ۱۹به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت.

تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله. تلفن:۸۸۹۶۰۴۹۲

نویسنده